Výsledky nového ESG dotazníku si bude šestice největších bank vzájemně sdílet, patří k nim i Raiffeisenbank

Zdroj: Shutterstock

Šestice českých bank začne nabízet klientům nový ESG dotazník. Mezi nimi i Raiffeisenbank. Dotazník má firmám pomoci lépe se soustředit na konkrétní ukazatele ESG a odpadá nutnost vyplňovat duplicitně podobná data pro více bank. Pro banky představuje nástroj k naplňování evropských požadavků na udržitelné podnikání.

Už letos pro firmy i banky platí povinnost zveřejňovat podíl úvěrů poskytnutých firmám, jejichž činnost lze považovat za udržitelnou. Nařizuje to nová regulace Evropské unie.

ESG dotazník vytvořený Českou bankovní asociací a společností Czech Credit Bureau je dostupný na platformě Synesgy a jeho výsledky bude mít šestice bank vzájemně přístupné. Do iniciativy společného ESG bankovního dotazníku jsou kromě Raiffeisenbank zapojeny i Česká spořitelna, Československá obchodní banka, ING Bank, Komerční banka a UniCredit Bank Czech Republic. Systém disponuje širokým spektrem kontrol, je v něm možné vidět předdefinované návrhy odpovědí a průběžně ukládat vyplněné údaje a data. To vše usnadňuje klientům bank vyplnění a sběr dat.

Udržitelná ekonomika je především v dnešní době naprosto klíčovou součástí firemních strategií. Jsme rádi, že mezi šestici vybraných bank patří i Raiffeisenbank, jelikož to ilustruje náš přístup k udržitelnosti celkově. Téma ESG pro nás není nic nového, ale pro spoustu firem by být mohlo, proto se rádi řadíme k bankám, které pomohou znormalizovat průzkumy v této oblasti,“ říká Michal Putna, Sustainability Officer Raiffeisenbank.

To, jak firemní klienti bank přistupují k vylepšení udržitelnosti svého podnikání, je vhodným nástrojem pro posouzení potřeb klientů. Navíc díky širší datové základně získají banky více prostoru pro podporu klientů při přechodu k udržitelnější ekonomice. Mezi nástroje, kterými toho banka dosáhne, patří například poskytování úvěrů společnostem, které řeší potřebu financovat tranzici na udržitelnou ekonomiku.

„Společný dotazník určený firemním bankovním klientům ušetří jejich čas, protože ho vyplní pouze jednou a jeho výsledky jsou okamžitě k dispozici pro všechny zúčastněné banky,“ doplňuje Monika Zahálková, výkonná ředitelka České bankovní asociace.