Dvě třetiny Čechů mají spořicí účty jako investici | E15.cz

Vše o vizionářích

Vše o vizionářích Vstoupit do speciálu

Dvě třetiny Čechů mají spořicí účty jako investici

Aleš Pospíšil

Aleš Pospíšil

Spořicí účty se mezi Čechy těší velké oblibě především kvůli vysoké likviditě.

Srovnávací portál Ušetřeno.cz dále zjistil, že 66 procent lidí si na spořicí účet odkládá peníze pravidelně, nejčastěji 700 až 1000 korun měsíčně. Za největší výhodu tohoto typu účtu jeho majitelé považují možnost rychle převést peníze ze spořicího na běžný účet, více než polovině zabere převod jen několik minut. Právě rychlost převodu peněz byla pro 47 procent dotázaných zásadním faktorem při volbě banky vhodné k založení spořicího účtu.

Přestože úroky na spořicích účtech dlouhodobě nepřekonávají inflaci, je stále výhodnější mít peníze uložené na spořicím účtu, než je nechávat „spát“ na tom běžném. To si podle průzkumu uvědomují dvě třetiny majitelů spořicích účtů.

Reklamace: Nenechte se odbýt, jste-li v právu. Poradíme co a jak

Při volbě konkrétního spořicího účtu hraje vedle rychlosti převedení peněz podstatnou roli také to, že účet není spojen s žádnými poplatky, což uvedlo 39 procent účastníků průzkumu. 35 procent respondentů zase vybírá spořicí účet podle nejlepšího zhodnocení.

Průzkum také ukázal, že 52 procent respondentů si spoří na konkrétní věc nebo službu, například na vybavení domácnosti, na dovolenou anebo na koupi automobilu. Naopak 47 procent si pouze přeje ukládat své peníze stranou na horší časy.

Češi a operátoři: dvouleté úvazky a smluvní pokuty mají skončit

Mít vše takzvaně pod jednou střechou Čechům v oblasti spoření stále vyhovuje – dvě třetiny z nich vlastní jeden spořicí účet, který mají vedený u stejné banky jako svůj běžný účet. Pokud se rozhodnou založit si spořicí účet jinde, jak potvrdilo 35 procent respondentů, činí tak nejčastěji kvůli vyšší úrokové sazbě anebo nabídce lepších podmínek.

Tomuto chování spotřebitelů napomáhá i aktuální situace na trhu, která je podpořena reklamními kampaněmi a chutí bank získávat nové zákazníky. Například pokud spotřebitel objeví nabídku tříprocentního úroku, zatímco jeho banka mu nabízí jen 0,7 procenta, má dobrý důvod k celkové kontrole toho, co bance platí, “ dodává Lukáš Kaňok z Ušetřeno.cz.

Kupní síla v regionech se vyrovnává, Praha se zbytku republiky vymyká

 

Mzdová kalkulačka