Android Pay: Banky hlásí velký zájem. Službu využívají převážně muži

Video placeholde

Android Pay je v Čeku dotupná od konce roku 2017. Jako první velká banka se službou přišla Moneta v listopadu 2017. Službu nabízí i J&T Banka, mBank a Komerční banka. Službu se během letošního roku chystá zavést Fio banka. Platby mobilem už testuje i Air Bank, služba bude dostupná v aplikaci My Air.

Podle mBank službu Android Pay využívá čím dál víc jejich klientů. V této bance bylo za čtyři týdny zrealizováno přes 185 tisíc platebních transakcí v celkovém objem 89 milionů korun. Klienti mBank nejčastěji k placení přes Android Pay využívají VISA kartu – tou bylo provedeno 147 013 transakcí, MasterCard pak 40 485. V 89 procentech případů takto platí muži. Z celkových 89 milionů zaplacených peněz přes Android Pay bylo 78 179 778 korun právě od mužů.

„S adopcí mobilního placení jsme velmi spokojeni, našich cílových hodnot jsme docílili již po necelých dvou měsících, nicméně ideální případ by byl, kdyby mobilem platili všichni. Co se ukazuje jako výzva, je přesvědčit pro placení mobilem i ženy, kterým, jak se zatím zdá, je peněženka v kabelce bližší nežli mobil,“ říká Michal Pokluda, ředitel CORE produktů a inovací mBank.

Jaký je o službu zájem?

U mBank je údajně enormní a neustále se zvyšuje. To samé potvrzuje i Moneta. „Zájem klientů o tento moderní způsob placení předčil naše očekávání. Za první dva měsíce u nás překročil objem transakcí 50 milionů korun, počet transakcí 110 tisíc a počet klientů 12 tisíc. Dosavadní výsledky tak potvrzují velký zájem Čechů platit tím, co mají nejčastěji po ruce, tedy mobilním telefonem. Nově jsme implementovali Android Pay přímo do našeho mobilního bankovnictví Smart Banka, od čehož si slibujeme další výrazný nárůst počtu klientů platících mobilním telefonem. Hlavní výhodou Android Pay je především rychlé, pohodlné a bezpečné placení mobilním telefonem, aniž by klient u sebe musel mít platební kartu,“ vysvětluje  pro FinExpert Jakub Švestka z Monety.

I u J&T Banky je služba využívána. „S ohledem na charakter naší banky, tedy že jsme Privátní banka, bereme službu Android Pay jako doplněk pro naše klienty, ti technické novinky vítají, nicméně nejsme transakční bankou denního provozu tedy využitelnost je v nižším řádu než u retailových bank,“ dodává Monika Veselá, tisková mluvčí J&T Banky.