EET jako příležitost, přední dodavatel pokladen Storyous se propojí s rozvážkou DámeJídlo
Elektronická evidence tržeb (EET) je projekt kritizovaný ze všech stran, dokonce i jedna z vládních stran, která pro něj hlasovala otáčí a do voleb pravděpodobně půjde s korekcí týkající se těch podnikatelů, na které se evidence dosud nevztahuje. EET ale nemusí být vnímána jen jako přítěž, naopak. Z evidence tržeb chce udělat konkurenční výhodu dodavatel pokladen Storyous. Spolu s DámeJídlo, největší rozvážkovou službou v ČR, plánuje přímé propojení.
Výsledkem bude „přímá linka“ mezi zákazníkem a kuchyní podniku, kde objednává svůj oběd nebo večeři. Sníží se tak nejen čas, potřebný k vyřízení objednávky, ale také eliminuje chybovost personálu, která mohla způsobit prodlení v objednávce nebo její záměnu nebo neúplné vyřízení. Podle Storyous se jedná o první z integrovaných funkcí, které bude v budoucnu představovat.
Pokud v současné době zákazník přes DámeJídlo.cz potvrdí objednávku, přijde personálu restaurace notifikace, kterou musí následně obsluha přepsat do pokladny a vytisknout bon pro kuchaře. Při přepisování údajů však může nastat celá řada problémů, od překlepů po skutečnost, že notifikaci kompetentní osoba nepředává k vyřízení okamžitě a dochází k prostojům.
Právě tento složitý a neergonomický proces má být u podniků s pokladnami Storyous plně automatizovaný. Kuchyně obdrží bon s objednávkou v řádech jednotek sekund poté, co je na webu DámeJídlo.cz zákazníkem zadána, a to včetně všech náležitostí, jako je například prosba zákazníka na specifickou úpravu pokrmu.
„Češi se paradoxně díky kritizovanému EET mohou posunout na světovou špičku v chytrém řízení gastronomických podniků“, dodává Storyous.