Kvalitní pojištění ocení odborníci i klienti

Kooperativa

Kooperativa Zdroj: profimedia.cz

„Nechceme jen nabízet produkty, které klientům pomohou překonat složité životní situace, chceme těmto situacím předcházet“ vysvětluje postoj Kooperativy člen představenstva Filip Král.

Můžete uvést aktuální trendy v pojišťovnictví? Co si Češi nejčastěji pojišťují? 

V posledních letech pojišťovnictví z mého pohledu „dozrává“ a některé anomálie se narovnávají, stejně jako určitým způsobem maturuje celá společnost. U životního pojištění tak klienti preferují vážnější rizika, která finanční situaci rodiny skutečně ohrožují a nepojišťují si už tolik drobné úrazy, ale závažná onemocnění nebo invaliditu. Podobně je tomu u pojištění domácností nebo nemovitostí. Když vyhoří televize, asi budete mít na novou. Ale když vám velká voda nebo tornádo vezme střechu nad hlavou, potřebujete mít kvalitní pojištění s odpovídající pojistnou částkou, abyste mohli majetek obnovit. Dále roste význam odpovědnostních pojištění – od profesní (lékaři, notáři aj.) přes firemní až po občanskou, což je dobře. Lidé si už uvědomují, že když dnes někoho srazíte na lyžích, může vás to stát opravdu hodně peněz. Odškodné se už totiž nestanovuje podle tabulek, ale podle individuálního rozhodnutí soudu, a to může jít do milionů.

Jak vlastně vznikají nové pojistné produkty? Chystáte nějaké novinky?

Český trh je z hlediska pojistných rizik velmi dobře pokrytý, vyloženě nové produkty se tedy objevují spíše výjimečně. Většinou se jedná o nové verze a postupné inovace již zavedených produktů. V loňském roce jsme takto modernizovali například naše klíčové produkty pojištění podnikatelů Trend a životní pojištění Flexi. Ale samozřejmě testujeme i nové technologie, do budoucna například počítáme se zahrnutím telematických dat, například v pojištění vozidel. Zkušenosti s telematickými jednotkami si u klientů ověřujeme u pojištění veteránů, které jsme na začátku května uvedli na trh.    

Kam se bude trh nadále ubírat?

Role pojišťoven bude určitě širší než dřív. „Moderní“ pojišťovna zdaleka neznamená pouze využívání nových technologií a inovací. Je to firma komplexní, která nabízí promyšlený „ekosystém“ produktů a služeb, v jehož centru je pojištění, ale zahrnuje celý proces od prevence, přes asistenci, vyřešení škody až po následnou pomoc a po celou dobu pružnou a vstřícnou komunikaci. Například naše asistenční služba Maják+ nabízí unikátní kombinaci služeb, které někdy potřebuje každý. Klient může využít konzultace s odborníky při zdravotních nebo sociálních potížích, pokud řeší nějaký právní spor nebo si jen neví rady s nastavením nové tiskárny a potřebuje IT pomoc. A v případě potřeby vyšleme na pomoc i řemeslníky na vyřešení akutních problémů. To vše na jediném telefonním čísle, na které se klienti dovolají non-stop. Obdobně chceme proniknout do autoopravárenství. Každá porucha či havárie je pro klienta nepříjemná a je pro něho velkou přidanou hodnotou, pokud ho pojišťovna provede celým procesem nápravy hladce, bez papírování a svůj vůz dostane co nejdříve. A to můžeme zlepšit tím, že budeme část opravárenství provozovat. Budeme vědět, co je možné nabídnout a ve finále tuto znalost propojíme s naší službou, kterou si budeme sami řídit.

Co pro vás znamená účast v soutěži Zlatá koruna?

Zejména každoroční konfrontaci s konkurencí, a to ne na obchodním poli, ale z pohledu odborníků, kteří tvoří finanční akademii. To je pro nás velmi cenné a jsme rádi, že oceňované produkty jsou úspěšné i obchodně. Za 20 let, co soutěž Zlatá Koruna hodnotí finanční produkty, se velmi dobře umísťovalo pojištění pro podnikatele Trend a životní pojištění Flexi. Jedná se o naše stěžejní produkty a patří i k nejoblíbenějším produktům u klientů.          

Jak je pro vás důležitá taková zpětná vazba?

Každá zpětná vazba je pro nás důležitá. Ať už se jedná o připomínky našeho obchodníka, který s našimi produkty denně pracuje nebo o pohled „zvenku“. Kvalitu pojišťovny poznáte většinou až tehdy, když se něco přihodí – podle toho, jak rychle a dobře dokáže zlikvidovat škody a jak s vámi komunikuje. A i zde si zpětnou vazbu vyhodnocujeme. Ptáme se našich klientů na spokojenost s likvidací jejich pojistné události. A spokojeno je přes 88 procent z nich. Intenzivně pracujeme na tom, aby toto číslo bylo co největší.