Prodej aut za dva měsíce stoupl o 3,4 procenta na 20 488 vozů

Autobazar

Autobazar Zdroj: profimedia.cz

AAA Auto
AAA Auto
Autobazar AAA Auto v Čestlicích
4
Fotogalerie

První je značka Škoda s růstem o 11 procent na 11 732 registrovaných vozů, následují Hyundai s prodejem 2710 aut, tedy o čtyři procenta více, a Volkswagen, kterému naopak odbyt klesl o 36 procent na 2014 vozů. Na dalších místech skončily Toyota, Kia a Dacia. Nejprodávanějším modelem je Škoda Octavia s 3488 vozy, následuje Škoda Fabia (2015 aut) a Škoda Superb (1396 aut). Na dalších místech jsou Škoda Scala a Kamiq a Hyundai Tucson.

Z pohledu obchodních tříd jsou na prvním místě SUV s podílem přes 40 procent. Z hlediska paliva vede benzín s 64 procenty, podíl nafty tvoří 26,41 procenta. Registrace vozů s alternativním pohonem stouply proti loňsku o 68 procent. Počet registrovaných elektromobilů se zvýšil o 41 procent. Podíl firemních automobilů byl 73 procent.

Registrace lehkých užitkových automobilů klesly o 5,4 procenta na 2347 aut. První je značka Renault s 333 vozy, následují Toyota s 319 prodanými auty a Peugeot, který dodal 283 lehkých užitkových aut.

Prodej nákladních aut se zvýšil o 16,3 procenta na 1285 vozidel. První je značka Volvo s 300 registrovanými vozy, následují DAF s 240 kusy a Mercedes-Benz, který prodal o 20 vozů méně.

Prodej autobusů naopak klesl o 43 procent na 192 vozidel a v samotném únoru se snížil meziročně o 76 procent. První je domácí značka Iveco Bus s 90 registrovanými autobusy, následují Mercedes-Benz a MAN.

Kategorie motocyklů zaznamenala meziroční nárůst o 49 procent na 2120 prodaných strojů. První je značka Honda s 371 motocykly, následují CF Moto s 282 stroji a domácí Jawa, která prodala 148 motocyklů. Za nimi skončila Yamaha a KTM.