Dokument rozporují především sociální demokraté, podle kterých neodpovídá dubnovému usnesení vlády. V něm stojí, že by ministerstvo dopravy mělo připravit technologicky neutrální tendr. Sociálnědemokratický dopravní expert v řídícím výboru k mýtnému Pavel Švagr proto vidí v činech ministra jasný nesoulad s vládním zadáním. Názor premiéra Sobotky se včera nepodařilo zjistit, podle zákulisních informací ale bude ministrovi dopravy na vládě horko. Výhrady totiž mají i lidovci.
Ťok naopak říká, že úkol vlády přesně plní, když k neutrálnímu tendru postupně směřuje. „Čekám ale, že na vládě bude trochu rozpor,“ připouští ministr. Za svůj postup je prý připraven takříkajíc položit hlavu na špalek. Systém a mýtné brány postavila a pro stát provozuje firma Kapsch. Smlouva jí končí příští rok. Ťok odmítá, že by šil plán Kapschi na míru, jak tvrdí kritici. Jeho úřad prý oslovil dvacet firem, z nichž patnáct projevilo o provozování současného systému zájem.
Přechodné období je podle ministerstva nutné k tomu, aby nepřišla vniveč investice do mýtných bran. Systém by se měl rovněž rozdělit na sběr dat a jejich zpracování. Pro Ťoka je klíčové, že za ním stojí šéf hnutí ANO a ministr financí Andrej Babiš. „Návrh ministerstva je opravdu ekonomický a nejlevnější pro daňové poplatníky. Ministra podpořím,“ sdělil deníku E15 Babiš. Podobným sporům se vyhnulo Rakousko, které hodlá i nadále provozovat zakoupený mikrovlnný systém.
Dan Ťok: Chci Česko vrátit na železniční mapu Evropy