Finanční úřady v malých obcích se rušit nebudou, shodla se koalice
Finanční správa v červenci oznámila, že od příštího roku zruší 23 finančních úřadů po celé ČR a uspoří tak 100 milionů korun. Jde o malé pobočky, kde dnes pracuje většinou méně než 11 lidí. Jejich fungování je prý neefektivní a představují finanční i organizační zátěž. Záměr kritizovali dotčené obce, poslanci i premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD).
„Finanční správa bude zajišťovat služby v pondělí a ve středu po celý rok. V tuto chvíli je tam 10 pracovníků, kteří zajišťují služby a občané je nevyužívají. Nově by tam měli služby zajišťovat dva pracovníci a ostatní přejdou na vyšší územní pracoviště,“ uvedl generální ředitel Finanční správy Martin Janeček.
„Měli by to být specialisté na daň z nemovitosti a měli by to být specialisté na daň z příjmů fyzických osob a osob samostatně výdělečně činných,“ řekl o dvojici pracovníků po jednání Sobotka, který dohodu vnímá jako pozitivní posun.
Janeček zároveň dodal, že tím, že v obcích bude zajištěno poskytování služeb, tak finanční správa naplní definici územního pracoviště a nebude potřeba měnit příslušnou vyhlášku.
Se starosty dotčených obcí by měla Finanční správa jednat 2. září. Janeček očekává, že obce na dohodu přistoupí. „Budeme jednat se starosty 2. září, aby nám umožnili hledat lepší řešení pro poskytování služeb,“ uvedl.
Finanční správa zeštíhlí: malé úřady zavře, jinde zruší pokladny