Glosa Pavla Otta: Blamáž pošťáků | E15.cz

Glosa Pavla Otta: Blamáž pošťáků

Pavel Otto

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Měla to být monstrózní akce. Odbory slibovaly, že se do výstražné stávky zapojí na šest tisíc poštovních zaměstnanců. Nakonec jich dnes v největší pražské třídírně v Malešicích protestovalo jen dvěstěpadesát, později sedm stovek. Tedy podle odborářů. Vedení státní firmy tento údaj korigovalo na 84, respektive 72.

V minulých dnech to bylo stejné. Například v pondělí stávkovala zhruba stovka lidí, hlavně v třídírnách v Praze a Brně. A to má Česká pošta přes 30 tisíc pracovníků.

Potvrdily se tak jízlivé názory, že si akce nikdo nevšimne. Jistě, na poštovních pobočkách jsou dlouhé fronty celý rok a před Vánocemi to snad už horší být nemůže. Navštívit v tomto období poštu je poněkud masochistická záležitost. Zvlášť když zaměstnanec na přepážce začne zákazníka poučovat, případně ho pošle pro balík jinam.

Zvláštní fenomén České pošty spočívá v tom, že frustrovaní jsou jak její zákazníci, tak zaměstnanci. Tomu se nelze až tak divit. S průměrným platem 22 700 korun, který se má zvýšit o tři stovky, jsou o čtyři tisíce pod celostátním průměrem. Přesto znám jednoho optimistu, podle něhož je doručování zásilek placená procházka. Pravda, roznáší poštu na okraji Prahy a chození ho zjevně baví.

Každopádně platí, že vydírání frustrovaných zákazníků frustrovanými pošťáky je absurdní, byť asi ne tolik jako v případě lékařů a pacientů. Aby pošta jako poskytovatel služeb i jako zaměstnavatel fungovala lépe, musí projít zeštíhlovací kůrou. Je to však politicky citlivé a žádné vládě se do toho zatím příliš nechtělo. I když se pomocí odborářské akce podařilo problém fungování pošty zviditelnit, současná exekutiva už ho řešit nebude.

 

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video