Jiná propagace tzv. flexibilních hypoték zdůrazňuje svobodu a volnost při splácení. Reklama je magie. Jak jinak nazvat svět, který vykresluje? Nemít (vlastní) peníze, a přesto žít s jistotou finanční rezervy.
Zadlužit se na dlouhé roky, a přesto se opájet svobodou. Orwell by měl radost. Slogany se dobře vyjímají vedle hesel z románu 1984 typu Svoboda je otroctví.
Nacionalisté z Národní domobrany otevírají „zastupitelské centrum Doněcké lidové republiky“. Tu sice žádný stát neuznává, i tak má mít „honorární konzulku“.
Jak tento PR krok pomůže ochraně hranic, jejichž celistvost se domobranci zavazují bránit, není známo. Spolek se aspoň chlubí, že naštve Brusel, „agenty v systémových médiích“ i ministerstvo zahraničí. K radosti někdy stačí málo.
V souvislosti s migrací se nabízí téma stereotypů. Jakým vlastně čelí občan Západu? Biolog a filozof Stanislav Komárek je nastínil v knize Evropa na rozcestí.
Každý nechť si udělá názor, jak přesný či zavádějící je obraz Západu jakožto společnosti, kde si lidé musejí dávat pauzu od honby za mamonem požíváním alkoholu až k pozvracení a místo dětí raději mají psy. Láká-li Evropa azylanty, možná na tom zle není.