Metro D bude moci jezdit bez řidiče | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Metro D bude moci jezdit bez řidiče. Ministerstvo dopravy schválilo příslušnou vyhlášku

ČTK

Na připravované pražské lince metra D budou moci jezdit automatizované vlaky bez strojvůdce. Zajišťuje to nová vyhláška, kterou schválilo ministerstvo dopravy. Sdělila to mluvčí ministerstva dopravy Lenka Rezková. Hlavní město chce právě na nové lince používat vlaky bez strojvůdce. V současnosti se na části připravovaného metra uskutečňuje geologický průzkum, do konce roku chce Praha požádat o stavební povolení.

Vyhláška navazuje na už schválenou změnu zákona o drahách, ve které je možnost metra bez strojvedoucího zahrnuta. Vyhláška se konkrétně věnuje stavebnímu a technickému řádu drah a podle ministerstva dopravy umožňuje plně automatizované metro, a to zejména pro připravovanou linku D v Praze.

Návrh se mimo jiné věnuje například bezpečnosti cestujících při automatickém provozu. Ta je v něm řešena speciálním oddělením nástupiště od kolejiště nástupištní stěnou s automaticky otevíranými dveřmi, které budou fungovat zároveň s dveřmi metra. "Praha tak bude moct použít podobné systémy, které fungují u metra bez strojvůdce v Paříži, Norimberku, Barceloně nebo Budapešti," podotkla Rezková.

Vyhláška by měla také zajistit, aby veškerá elektrický zařízení v metru, osvětlení či podmínky pro napájecí a napěťové soustavy byly v souladu se stávajícími technickými normami.

Metro D je zase o kousek blíž. Praha do konce roku zažádá o stavební povolení

Návrh nyní směřuje do meziresortního připomínkového řízení, pak na Legislativní radu vlády a po zapracování připomínek a schválení ho dostane k podpisu ministr dopravy.

Praha prostřednictvím dopravního podniku (DPP) zahájila letos v červnu na Pankráci geologický průzkum nutný pro výstavbu. Průzkum se na Pankráci děje na čtyřech místech. Ve dvou lokalitách má skončit v létě příštího roku a ve dvou bude pokračovat do léta roku 2021. Šachty, štoly a další podzemní prostory budou využity pro metro.

Vedení Prahy schválilo plán rozvoje dopravy do roku 2023

Provoz bez strojvedoucího podle náměstka primátora Adama Scheinherra (Praha Sobě) zajišťuje lepší bezpečnost či větší pravidelnost a nenese nové personální nároky. V budoucnu by mohly soupravy bez strojvedoucích jezdit také na trasách A a C.

V první fázi vznikne trasa mezi Pankrácí, Novými Dvory a pokračovat bude do Depa Písnice. V budoucnu má vzniknout úsek z Pankráce na náměstí Míru. Investorem stavby je DPP, jehož vlastníkem je hlavní město Praha.

Praha: Byty u metra stojí o stovky tisíc více

Autor: ČTK
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!