Řidiči tápou, jak se chovat v případě nehody. Pojišťovny spouštějí kampaň | E15.cz

Vše o inovacích

Vše o  inovacích Vstoupit do speciálu

Řidiči tápou, jak se chovat v případě nehody. Pojišťovny spouštějí kampaň

Karel Pučelík

Na tuzemských silnicích stále dochází k velkému počtu kolizí s právě havarovanými vozy. Důvodem je v mnoha případech nepozornost řidičů a neznalost základních bezpečnostních postupů. Výskytu druhotných střetů chtějí předejít čeští pojistitelé speciální kampaní.

K sekundárním kolizím s již havarovaným nebo poškozeným vozidlem v Česku loni došlo více než tisíckrát. Škody, které tyto zbytečné nehody způsobují, ročně přesahují částku 52 milionů korun. Největší riziko druhotné havárie hrozí na dálnicích a násobí se v zimních měsících.

Na vině je často nevěnování se řízení spolu s neznalostí bezpečnostních postupů. „Řidiči často neví, co mají v takové situaci dělat,“ potvrzuje trend šéf dopravní policie Tomáš Lerch. Průzkum České kanceláře pojistitelů tvrdí, že správný postup vyřešení krizové situace zná jen 12 procent řidičů.

Zájem o auta v Číně dále klesá, elektromobily však slaví úspěch

Statistiky ukázaly, že podstatná část řidičů například neví, že ihned po nehodě je třeba obléknout reflexní vestu a správně a viditelně označit rizikové místo výstražným trojúhelníkem. Základní neznalosti pak v kombinaci se stresem způsobují, že motoristé nedostatečně sledují své okolí a nepočítají s okolním provozem.

Čeští pojistitelé chtějí předejít dalším sekundárním nehodám novou kampaní, která má zvýšit povědomí řidičů o tom, jak mají v případě nehody postupovat. Kromě videoklipů má připraveny desítky tisíc karet s návodem a bezpečnostními pokyny.

Rychlotrati začnou v Česku vznikat již za šest let, inspirací bude TGV

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!