Řidiči tápou, jak se chovat v případě nehody. Pojišťovny spouštějí kampaň

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Profimedia.cz

Nehoda tramvaje
Ilustrační foto
3
Fotogalerie

Na tuzemských silnicích stále dochází k velkému počtu kolizí s právě havarovanými vozy. Důvodem je v mnoha případech nepozornost řidičů a neznalost základních bezpečnostních postupů. Výskytu druhotných střetů chtějí předejít čeští pojistitelé speciální kampaní.

K sekundárním kolizím s již havarovaným nebo poškozeným vozidlem v Česku loni došlo více než tisíckrát. Škody, které tyto zbytečné nehody způsobují, ročně přesahují částku 52 milionů korun. Největší riziko druhotné havárie hrozí na dálnicích a násobí se v zimních měsících.

Na vině je často nevěnování se řízení spolu s neznalostí bezpečnostních postupů. „Řidiči často neví, co mají v takové situaci dělat,“ potvrzuje trend šéf dopravní policie Tomáš Lerch. Průzkum České kanceláře pojistitelů tvrdí, že správný postup vyřešení krizové situace zná jen 12 procent řidičů.

Statistiky ukázaly, že podstatná část řidičů například neví, že ihned po nehodě je třeba obléknout reflexní vestu a správně a viditelně označit rizikové místo výstražným trojúhelníkem. Základní neznalosti pak v kombinaci se stresem způsobují, že motoristé nedostatečně sledují své okolí a nepočítají s okolním provozem.

Čeští pojistitelé chtějí předejít dalším sekundárním nehodám novou kampaní, která má zvýšit povědomí řidičů o tom, jak mají v případě nehody postupovat. Kromě videoklipů má připraveny desítky tisíc karet s návodem a bezpečnostními pokyny.

Jak správně vyplnit záznam o dopravní nehodě >>>