Aktualizováno: Stanice metra Florenc bude kvůli průsaku vody uzavřená několik dní
Stanice metra Florenc na lince C zůstává uzavřena kvůli rozsáhlému úniku vody a podle webu pražského dopravního podniku bude mimo provoz pravděpodobně několik dní. Od nedělního podvečera soupravy stanicí pouze projíždějí. Naopak stanice Florenc na lince B funguje bez omezení, uvedla v pondělí mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.
Od pondělního rána jezdí mezi Florencí a Hlavním nádražím náhradní tramvajová linka XC. Florenc je přestupní stanicí v centru hlavního města u stejnojmenného autobusového nádraží. Slouží i k přestupům mezi linkami B a C. Každá z nich má vlastní nástupiště.
Stanice se kvůli havárii vody uzavřela v neděli před 18:00. Problém způsobila vodovodní přípojka poškozená při stavebních pracích. Na místě zasahovali pražští hasiči, hasiči dopravního podniku i pracovníci Pražských vodovodů a kanalizací. „Nyní odkrýváme podhledy ve stanici, aby voda, která tam nyní je, vytekla, a kontrolujeme protipožární ochranu,“ uvedl v pondělí dopoledne dopravní podnik na síti X.
Dopravní podnik předpokládá, že stanice zůstane zavřená několik dnů. Cestující na lince C mohou pro vstup a výstup použít nejbližší stanici - Hlavní nádraží a poté jet tramvají. V úseku mezi stanicemi Florenc, Masarykovo a Hlavní nádraží jezdí v obou směrech tramvaje XC, a to v intervalu zhruba 15 až 20 minut. „Linka XC je určena především pro osoby se sníženou schopností orientace a pohybu,“ dodala Řehková. Pro bezbariérový přístup z linky metra B doporučuje dopravní podnik využít výtah ve stanici Národní třída u tramvajové zastávky Lazarská.
VIDEO: Průsak vody v metru na Florenci

Stanice Florenc byla otevřena v roce 1974 pro linku C a v roce 1985 pro linku B. Do roku 1990 nesla název Sokolovská. V březnu 2022 zahájil dopravní podnik ve stanici opravu stropní desky pod křižovatkou ulic Křižíkovy a Ke Štvanici, rekonstrukce si vyžádala a ještě vyžádá opakované víkendové výluky na části linky C. Náklady na rekonstrukci jsou podle dřívějších informací téměř 1,8 miliardy korun a pro podnik ji uskutečňují firmy Metrostav DIZ a Geosan. Práce mají skončit do konce příštího roku.