ČSOB: Mobilem platí víc než polovina klientů. Jaké další moderní platební metody banka nabízí?
Nové způsoby placení jsou v tuzemsku čím dál oblíbenější. Podle průzkumu Mastercard pro ČSOB nejvíce přibývá plateb mobilem, které už používá více než polovina z klientů ČSOB, oblibu si získává také placení hodinkami, které využívá 19 procent.
Atraktivní jsou však i nové a neokoukané platební způsoby, konkrétně platební náramky či prsteny. Tyto inovativní platební doplňky byly představeny teprve v loňském roce a už je stihla vyzkoušet zhruba desetina klientů ČSOB. Ukazuje to průzkum Mastercard pro ČSOB.
Placení mobilním telefonem je nejrychleji rostoucí platební metoda za posledních pět let. Mobilem nyní platí 59 procent klientů ČSOB, přičemž téměř polovina z nich ho k platbě využívá kdykoliv to jde. Další ho k placení používají, když vyrazí ven bez peněženky, když se jim nechce vytahovat karta z peněženky nebo v případě, že svůj mobil před placením už drží v ruce.
Majitelé platebních náramků je používají pro 42 procent svých plateb. Volí je v situacích, kdy chtějí zaplatit rychle, nemají u sebe zrovna mobilní telefon nebo chtějí zaujmout neobvyklým způsobem placení. Největší výhodu náramků spatřují v rychlosti, jelikož náramek mají vždy na ruce, a v jednoduchosti použití a pohodlí.
Placení prstenem si vyzkoušelo 9 procent klientů ČSOB, kteří ho využívají pro 36 procent svých plateb. Stejně jako u náramků nejvíce oceňují rychlost placení, jelikož je prsten drobný a vždy ho mají na ruce.
V ČSOB preferuje bezhotovostní platby více než polovina klientů. Kdykoliv je to možné platí bezhotovostně 53 procent, naopak hotovost stále preferuje 21 procent klientů ČSOB, což je o tři procentní body méně než český průměr.
„Češi jsou mimořádně otevření technologickým inovacím, což se potvrzuje i v oblasti plateb,“ dodala Jana Lvová, generální ředitelka Mastercard pro Česko a Slovensko.
Mimo jiné právě i Mastecard se s námi před nedávnem podělil o aktuálním trendy v placení a možnosti, jak v tuzemsku platit. A stejně jako se vyvíjejí platební metody, proměňují se i způsoby, jakými lidé spravují své peníze. Jak se zákaznické chování mění, ukazuje nedávný průzkum spokojenosti s bankami.