Obstojí e-shopy letošní vánoční nápor?
E-shopy letos čekají možná nejextrémnější Vánoce v historii. V letošním roce se totiž spojí vánoční špička se zvýšeným počtem nákupů online kvůli karanténním opatřením. Vyplývá to z průzkumu fintechu MALL Pay, který realizoval na více než stovce svých partnerských e-shopů.
Zvládnou obchody nápor?
Letošní situace může být pro obchody jak dobrou šancí, tak velkým rizikem. Starosti s tím, zda vše zvládnou, mají hlavně střední a velké e-shopy. Podle nich závěr roku přinese rekordní počet objednávek a ve skladu se už brzy budou v jeden moment potkávat vánoční dárky se zvýšeným množstvím spotřebního zboží, které kvůli karanténní situaci již nyní zákazníci více nakupují online.
Obrovské množství objednávek spolu s nedostatkem pracovních sil může roztočit spirálu zpožděných a následně odřeknutých nákupů. Pro e-shopy je také problém v nevyzvednutých zásilkách. Jejich počet byl v době jarních karanténních opatření vysoce nadprůměrný. Zkušenost s nevyzvednutými zásilkami má 60 procent e-shopů.
E-shopy utlumí dobírku
Koronavirová krize donutila e-shopy změnit způsob přemýšlení o platebních metodách. Obchody budou upřednostňovat metody s lepším cash-flow a bezkontaktní platby. Dobírku chtějí naopak více omezit nebo nahradit zhruba dvě třetiny oslovených hráčů. Ne vždy ale zákazníci platbu předem akceptují.