Slevovou akci Black Friday chce 51 procent Čechů využít k nákupu oblečení

Otevření obchodů a služeb v rámci rozvolnění opatření proti koronavirové pandemii

Otevření obchodů a služeb v rámci rozvolnění opatření proti koronavirové pandemii Zdroj: E15 Michaela Szkanderová

Otevření obchodů a služeb v rámci rozvolnění opatření proti koronavirové pandemii
Otevření obchodů a služeb v rámci rozvolnění opatření proti koronavirové pandemii
3
Fotogalerie

Slevovou akci Black Friday neboli černý pátek chce letos podle průzkumu vyhledávače módy Glami zhruba 51 procent Čechů využít k rozšíření šatníku. Přibližně každý pátý dotazovaný si navíc vede seznam oblíbených produktů a zaměří se tedy na konkrétní akční nabídky. Konkrétní plán nemá asi 40 procent lidí, rozhodovat se budou spontánně podle výše slev. Výsledky průzkumu Glami má ČTK k dispozici. Black Friday v letošním roce připadá na 26. listopadu, někteří internetoví prodejci akci už ale zahájili.

Představu, co si ve slevách letos pořídí, podle průzkumu má již zhruba 32 procent Čechů. Nákupy poslední listopadový pátek neplánuje naopak asi 12 procent lidí. Jako jeden z důvodů uvedli dostatek dalších slevových nabídek v průběhu roku. Menší procento respondentů si nechce kupovat zbytečné věci nebo je nebaví probírat se množstvím slev.

Z nabídky Black Friday si mnoho lidí podle expertů vybírá vánoční dárky. Ty chce podle průzkumu Glami letos 65 procent Čechů pořídit na internetu. Oceňují především pohodlí nákupu, jednoduché cenové porovnání nebo větší dostupnost velikostí a obecně produktů. V kamenných obchodech nechce 15 procent dotázaných nakupovat z důvodu povinnosti nošení respirátoru.

Kombinaci on-line nákupů a návštěvy kamenných obchodů hodlá zvolit 26 procent lidí, dvě procenta Čechů zamíří jen do kamenných obchodů. Další lidé ještě nevědí, jak budou na letošní svátky nakupovat. V důsledku pandemie koronaviru se podle Glami změnilo nákupní chování zákazníků a návštěvna kamenných prodejen slouží více jen jako inspirace.

Na Black Friday a vánoční sezonu je připravený například e-shop s módou a doplňky Zoot. Díky spojení s dalšími třemi značkami v letošním roce nabídne podle svého výkonného ředitele Milana Poláka podstatně více zboží. Slevy na oblečení ale snižuje. "V rámci udržitelnosti módního průmyslu je již celosvětově více než jasné, že je třeba, aby se nákupy módy vymanily ze slevové spirály," řekl tento týden.