Klientská zóna Jenda nově nabízí další možnosti. Nově zde online vyřídíte další dvě dávky, konkrétně jde o příspěvek na bydlení a přídavek na dítě.
Díky aplikaci Jenda nyní můžete podat žádosti o hned několik dávek kompletně online. Jedinou podmínkou je vlastní identita občana, bez které není možné do klientské zóny vstoupit.
„Klientská zóna Jenda má mnoho funkcí, které zjednoduší klientům jednání s úřadem. Lidé tak nejen že mohou podat žádost, ale mohou sledovat její stav a hlásit změny. Také je v Jendovi možné doložit čtvrtletní příjmy nebo náklady na bydlení. Tuto možnost mohou využít i ti, kteří žádost podali již dříve na pobočce ÚP,“ uvedl ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka (KDU-ČSL).
Klientská zóna MPSV začala fungovat loni, kdy skrze ni bylo možné požádat o jednorázový příspěvek 5 000 korun na dítě. „Od letošního srpna přibyla funkce vyřízení rodičovského příspěvku. Online žádost o rodičák dnes využívá více než polovina žadatelů," doplňuje vrchní ředitel sekce informačních technologií MPSV Karel Trpkoš. Aktuálně pak v rámci Jendy přibyly další dvě dávky státní sociální podpory – příspěvek na bydlení a přídavek na dítě.
Do budoucna se počítá s dalším rozšiřováním klientské zóny. „V roce 2024 plánujeme převést do Jendy například agendu zaměstnanosti," dodává Trpkoš.