Klasických předváděcích akcí ubývá, šmejdi se přesouvají na internet
Počty předváděcích akcí mají klesající tendenci. Šmejdi opouštějí klasické předváděčky, více se zaměřují na internet a nabídku zboží po telefonu. Tento trend potvrzuje rostoucí počet stížností.
Ve 3. čtvrtletí tohoto roku uskutečnila ČOI 16 kontrol předváděcích akcí a porušení zákonů shledala jen u 2 z nich, což je historicky nejméně. V minulém roce ve stejném období provedla 46 kontrol prodejců a zjistila porušení zákonů u 30 z nich.
„Česká obchodní inspekce provedla v období od 1. 7. do 30. 9. 2017 celkem 16 kontrol, při kterých kontrolovala podmínky nabídky a prodeje výrobků a služeb v rámci předváděcích prodejních akcí. Vedle odhalování používání nekalých obchodních praktik, včetně praktik agresívních, byla věnována zvýšená pozornost plnění oznamovací povinnosti, kterou prodejcům od ledna 2014 ukládá novela zákona o ochraně spotřebitele. Z celkového počtu 16 provedených kontrol bylo zjištěno porušení právních předpisů při 2 kontrolách (12,5 procenta),“ uvádí ČOI.
Na základě podání stížností spotřebitelů vyplývá, že šmejdi se přesouvají na internet. Rovněž dochází k nárůstu stížností na nabídku zboží po telefonu. Jak v tomto případě bezpečně telefonovat? Čtěte následující článek.