Klasických předváděcích akcí ubývá, šmejdi se přesouvají na internet | E15.cz

Klasických předváděcích akcí ubývá, šmejdi se přesouvají na internet

Kamila Ondráčková

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Počty předváděcích akcí mají klesající tendenci. Šmejdi opouštějí klasické předváděčky, více se zaměřují na internet a nabídku zboží po telefonu. Tento trend potvrzuje rostoucí počet stížností.

Ve 3. čtvrtletí tohoto roku uskutečnila ČOI 16 kontrol předváděcích akcí a porušení zákonů shledala jen u 2 z nich, což je historicky nejméně. V minulém roce ve stejném období provedla 46 kontrol prodejců a zjistila porušení zákonů u 30 z nich.

„Česká obchodní inspekce provedla v období od 1. 7. do 30. 9. 2017 celkem 16 kontrol, při kterých kontrolovala podmínky nabídky a prodeje výrobků a služeb v rámci předváděcích prodejních akcí. Vedle odhalování používání nekalých obchodních praktik, včetně praktik agresívních, byla věnována zvýšená pozornost plnění oznamovací povinnosti, kterou prodejcům od ledna 2014 ukládá novela zákona o ochraně spotřebitele. Z celkového počtu 16 provedených kontrol bylo zjištěno porušení právních předpisů při 2 kontrolách (12,5 procenta),“ uvádí ČOI.

Na základě podání stížností spotřebitelů vyplývá, že šmejdi se přesouvají na internet. Rovněž dochází k nárůstu stížností na nabídku zboží po telefonu. Jak v tomto případě bezpečně telefonovat? Čtěte následující článek.

 

Autor: Kamila Ondráčková

Mzdová kalkulačka