4 tipy pro online marketing v době koronaviru

Online marketing

Online marketing Zdroj: Shutterstock

tablet od AMD, který lze proměnit na notebook
Vojtěch Lambert
3
Fotogalerie

Covid-19 zasáhl snad všechny oblasti podnikání. Některé zásadně, některé méně. I v této těžké době jsou však cesty, jak můžete pomoci své značce nebo firmě a vytěžit ze situace maximum. Vojtěch Lambert z fullservisové agentury LCG New Media sepsal čtyři tipy, jak reagovat na stávající situaci v online marketingu a posílit vnímání značky nebo pozici firmy.

1. Udržujte kontakt s klienty

Pokud patříte mezi ty firmy nebo podnikatele, kterým nouzový stav zapříčinil uzavření provozu, nezoufejte. Je důležité nadále být v kontaktu se svými zákazníky. Karanténa dřív nebo později zmizí a vy budete potřebovat rychle nastartovat otáčky a prodávat. Forma může být různá – od pomoci těm, kteří to potřebují, až po uklidnění a udržování vztahů s klienty. Pokud máte například kino, můžete lidi bavit a komunikovat s nimi i nadále – fanoušci jsou nyní online a ocení přísun informací a zábavy a značce to pomůže. Podívejte se například na komunikaci CinemaCity

2. Zkuste se přizpůsobit situaci

Jednou z nejvíce postižených oblastí je cestovní ruch a pohostinství. Firmy, které prodávají zájezdy do zahraničí mají samozřejmě problém a situace je složitá. Obecně jsou ale dvě možnosti, buďto firma nebo podnikatel založí ruce anebo se situaci přizpůsobí. Dobrým příkladem je táborský vinný bar Thir, který vaří a distribuuje jídlo nadále. V sobotu 4.4. navíc spustil livestreaming pečení prasete, které si následně diváci mohou objednat domů a restaurace jim kus masa doveze. Určitě je to lepší než mít zavřeno a čekat.

3. Reklama je nyní levná

Samozřejmě hodně značek zareagovalo nyní tím, že přerušilo nebo výrazně redukovalo inzerci a reklamní výdaje. Tím došlo k tomu, že CPM (cena za tisíc zobrazení) poklesla a tím i náklady na konverzi nebo získání nového zákazníka. Pokud můžete využít nyní online marketing pro svůj business, udělejte to. Jak se situace uvolní, cena reklamy se prudce zvýší a budete muset utrácet podstatně více. Co totiž udělají všechny ty firmy a značky? Začnou inzerovat a dohánět ztracený měsíc, dva. U klientů pozorujeme zvýšení konverzního poměru až o 50 procent a snížení cen za akci v podobných číslech.

4. Začněte plánovat a dělat přípravy na období poté

Pokud však nespadáte do výše uvedených 3 bodů a nemůžete dělat vůbec nic, zaměřte se na plánování. Máte nyní jedinečný prostor vyhodnotit aktivity za poslední měsíce a roky a postavit si strategii komunikace na období po rozvolnění omezení. Můžete také například udělat dlouho odkládané úpravy webu nebo revidovat komunikaci jako celek. Připravit si několik variant plánů dle vývoje na trhu a připravit se na opětovné spuštění. Je už dnes více než jisté, že digitální transformace nemine žádnou firmu nebo značku. Kdo bude rychlejší a lépe připraven, vyhraje!