Banky lákají na pobočky. Klientům nabízí poradenství, kávu i wifi

Česká spořitelna nová pobočka

Česká spořitelna nová pobočka Zdroj: ČS

Česká spořitelna nová pobočka
Česká spořitelna nová pobočka
Česká spořitelna nová pobočka
KB Port Brno
KB Port Brno
16
Fotogalerie

Banky postupně upouštějí od klasických poboček, jak je známe, kdy komunikace klienta s bankéřem probíhá čelem k sobě a oba jednající dělí přepážka. Nový koncept bankovní pobočky nahrává uvolněné atmosféře – klient sedí prakticky vedle bankéře, případně má dokonce náhled na monitor počítače a přesně tak vidí, co se jeho účtem online děje. 

Banky postupně polidšťují nejen styl samotné komunikace s klienty, ale třeba právě i vzhled poboček. Jako poslední představila nový koncept Česká spořitelna. Její pobočka v Sokolovské ulici v Praze prošla zásadní proměnou. Banka tuto modernizacíi oficiálně představila jako vlajkovou loď mezi svými inovovanými pobočkami, kterých je nyní již třicet.

Při komunikaci s klientem banka nově využívá moderní technologie, a to k praktickým ukázkám produktů. „Mezi klientem a bankéřem nejsou žádné překážky, prostor je otevřený a světlý, diskrétní jednací místnosti umožňují nerušený průběh schůzky, v interiéru pobočky využíváme dřevo a živé květinové stěny,“ říká k novému konceptu Filip Hrubý, tiskový mluvčí České spořitelny.

Schůzka s bankéřem tak může připomínat posezení v kavárně, kde bankéř na notebooku, tabletu, nebo chytrém telefonu představí nabízené řešení. Samozřejmostí je také dostupnost wifi připojení. Samoobslužná zóna sloužící k vkládání peněz na účet, jejich výběru či posílání na další účty je přístupná 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.

„Na našich pobočkách myslíme také na jednoduchý přístup a usnadnění nejen pro slabozraké či nevidomé. Pobočka je vybavena nájezdovou rampou pro kočárky, vozíčky a výtahem do patra. U vstupu do pobočky funguje hlasový majáček s aktualizovanou hláškou pro nevidomé. A problémem není ani objednání schůzky pro neslyšící klienty s využitím služby Tiché spojení,“ uvádí Hrubý.

Banky ruší klasické přepážky

V květnu toho roku představila nové pobočky i Moneta Money Bank. S novým konceptem přišla banka rok poté, co změnila jméno a vstoupila na Burzu cenných papíru Praha. Do konce roku Moneta plánuje takto změnit několik desítek svých poboček. Zbývající se dočkají nového vzhledu v průběhu tří let.

Z dalších můžeme zmínit například v tomto průkopnickou Air Bank, která má na banku také netradiční uspořádání poboček, a to již od svého vzniku v roce 2011. Její bankéři na pobočkách sedí hned vedle klienta a ten tak na obrazovce vidí, co bankéř právě s jejich účtem provádí.

Pobočka pro mladé či hypoteční obývák

Minulý měsíc pak otevřela Komerční banka svou pobočku pro mladé lidi KB Port Brno.„Hlavním smyslem pobočky je, aby se u nás mladí lidé cítili příjemně a našli zde místo, které jim vždy pomůže a poradí při vstupu do samostatného života, nejenom toho finančního. Proto jsme také pro KB Port Brno zvolili heslo - Začněte svoji cestu s námi,“ uvedl Leoš Souček, zástupce výkonného ředitele pro komunikaci a marketing KB. Jak dále k nové strategii dodává: „Víme, že jedna pobočka by pro všechny naše mladé klienty nestačila. Proto považujeme KB Port Brno za naší "laboratoř", kde budeme testovat přístup k mladým klientům. To nejlepší chceme samozřejmě uplatnit v rámci celé KB.“

S dalším nápadem, jak oslovit klienty příchází i Hypoteční banka. Ta spolu s developerskou společností Trigema, testuje nový proces obsluhy společných klientů. Schůzky s realitním i hypotečním specialistou se odehrají ve vzorovém bytě přímo v objektu, v němž si chtějí zájemci byt pořídit. „Pro tyto účely máme díky spolupráci s Trigemou připravený „hypoteční obývák“ situovaný do vzorového bytu přímo v projektu Čistovická,“ uzavírá Andrea Vokálová, tisková mluvčí Hypoteční banky.

Na netradiční pobočky se podívejte v naší fotogalerii.