Průzkum: Nouzový stav nás "vyhnal" na internet

Ilustrační snímek

Ilustrační snímek Zdroj: profimedia.cz

Ilustrační foto
2
Fotogalerie

47 procent Čechů během nouzového stavu používalo nějakou online alternativu pro komunikaci a sociální kontakt. Dále jsme častěji využívali aplikace spojené se zábavou (45 procent) a nakupovali jsme online (41 procent). Respondenti průzkumu, který provedla Air Bank, častěji využívali i mobilní a internetové bankovnictví či aplikace přinášející aktuální zprávy.

Online či osobní komunikace?

V průzkumu se dále zkoumalo, jak online alternativy nahradily návštěvu kamenných prodejen a poboček. 36 procent respondentů uvedlo, že návštěvu kamenných poboček a provozoven jim plně nahradilo online bankovnictví. Celé čtvrtině Čechů oline svět zcela vynahradil možnosti zábavy.                                                                                           

„Češi nahradili osobní komunikaci onlinovým řešením, ať už komunikovali přes sociální sítě, nebo si stáhli nové aplikace. I starší generace byla nucena sáhnout po komunikačním kanálu, se kterým doposud neměla příliš zkušeností. A protože lidem byla odebrána prakticky jakákoliv možnost zábavy mimo domov, maximálně využili aplikací spojených se zábavou. Nastalá situace donutila téměř polovinu lidí vyzkoušet online možnosti řešení svých potřeb, ať už se jedná o online nákup potravin, nebo správu rodinných financí,“ říká Petr Šmíd, vedoucí výzkumu trhu Air Bank.

Bankovní aplikace během nouzového stavu

Bankovní aplikace během nouzového stavu začalo využívat více lidí. Pro průzkum to řeklo 16 procent dotázaných. 20 procent z nich zmiňovalo mobilní bankovnictví My Air pro klienty Air Bank, 19 procent aplikace České spořitelny a 12 procent Komerční banky.