Policie vyšetřovala plán DPP na založení společného podniku v Holešovicích. Trestný čin neodhalila

Severní vestibul stanice metra Nádraží Holešovice, která má projít revitalizací.

Severní vestibul stanice metra Nádraží Holešovice, která má projít revitalizací. Zdroj: Profimedia

Petr Witowski, šéf DPP
Stanice metra Nádraží Holešovice
Stanice metra Nádraží Holešovice
4
Fotogalerie

Dosavadní postup pražského dopravního podniku, který chce založit společný podnik se soukromou společností Nové Holešovice Development (NHD), nebyl podle policie v rozporu se zákonem. Proto se už touto kauzou nebude zabývat. Původní plán NHD spočíval v revitalizaci stanice metra Nádraží Holešovice a jejího okolí.

„Kriminalisté se věcí dál zabývat nebudou, jelikož nebyly zjištěny skutečnosti nasvědčující tomu, že byl spáchán trestný čin,“ sdělil policejní mluvčí Jan Daněk. Dodal, že kriminalisté se věcí zabývali od loňského listopadu a prověřili všechny skutečnosti.

Proto také policie komunikovala s magistrátním náměstkem pro dopravu Adamem Scheinherrem (Praha sobě). „Věc jsem v posledních měsících konzultoval s policií stejně jako s dalšími aktéry, nešlo o výslech ani o nic takového. Žádné podklady si od nás policie nevyžádala,“ uvedl koncem loňského roku Scheinherr.

O plánu Dopravního podniku hl. m. Prahy jako první informoval deník E15. DPP chce spolu s NHD, kterou ovládá skupina Karlín Group, revitalizovat stanici metra Nádraží Holešovice a později tam také stavět nemovitosti. Celkové investice by se mohly pohybovat v řádu stovek milionů.

DPP původně očekával, že smlouvu s partnerem uzavře do konce loňského října. Záměr DPP prošetřoval na podnět skupiny CPI Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Námitky CPI ale zamítl.

Přesto však DPP smlouvu s NHD dodnes neuzavřel. Řadu již provedených analýz měla doplnit ještě jedna, z níž podle informací České televize vyplývá, že projekt je pro město v porovnání s další konkurenční nabídkou nevýhodný. Analýza však podle mluvčího DPP Daniela Šabíka není hotová a její „mediální únik měl být jen pokusem o nátlak na představenstvo DPP“.

Plán rovněž kritizovala pražská opozice, a to především proto že si dopravní podnik zvolil partnera bez výběrového řízení. DPP argumentuje tím, že nemůže volit cestu veřejné soutěže, jelikož pozemky, kterých by se výstavba týkala, patří Karlín Group.

Kromě úspory při revitalizaci si DPP od využití soukromého kapitálu původně sliboval i nové finanční zdroje – například z pronájmu kanceláří nebo obytných prostor, které chce společný podnik stavět na území mezi Vltavou a ulicemi Argentinská, Vrbenského a Partyzánská. Zda společný podnik skutečně vznikne, je tak dál nejasné.