Obchodní prostory v Praze Na Příkopě jsou čím dál dražší. Přesto je o ně rvačka

Pražská prestižní ulice Na Příkopě

Pražská prestižní ulice Na Příkopě Zdroj: Michael Tomeš, E15

Hračkářství Hamleys
Ulice Na Příkopě v současnosti.
Slovanský dům v současnosti.
Ulice Na Příkopě v současnosti.
Ulice Na Příkopě v současnosti.
7
Fotogalerie


Umístění prodejen mezi pražským náměstím Republiky a Václavským náměstím je pro obchodníky rok od roku nákladnější. 

Velký zájem obchodníků o umístění prodejen na nákupní třídě Na Příkopě žene nájmy v jedné z nejprestižnějších lokalit v Praze nahoru, vyplývá z nových dat poradenské společnosti Cushman & Wakefield. Příkopům mimo jiné pomáhá, že nedaleké obchodní centrum Palladium je už plné a další obchodníci se do něj nevejdou.

Ještě před několika lety se Na Příkopě za metr čtvereční obchodní plochy platilo měsíčně kolem 180 eur. V současnosti se nejvyšší nájmy dostaly už na 220 eur, v některých případech dokonce až na 250 eur za metr čtvereční a měsíc. To je přibližně stejně jako v Pařížské ulici, která je považována za výkladní skříň luxusu.

„Pro většinu obchodníků je přítomnost v ulici Na Příkopě nejen čistě byznysová záležitost, ale vnímají to také jako způsob marketingu, kterým svoji značku zařazují do první ligy,“ uvedl Jan Voslář, specialista na retail z Cushman & Wakefield. 

Na Příkopě jsou mimo jiné módní značky typu Zara nebo Bershka, které patří do španělského módního koncernu Inditex. Prodejnu tam má rovněž značka Hugo Boss, kterou v této lokalitě zastupuje společnost My Fashion. V prestižní lokalitě jsou též obchody značek Tommy Hilfiger nebo Max Mara.

Zatímco majitelé obchodů kolem sta metrů čtverečních musejí při platbách nájemného sahat čím dál hlouběji do peněženky, provozovatelů velkých prodejen se tento trend až tolik netýká.

„Nájemné menších jednotek neustále vzrůstá, zatímco nájemné velkých prostorů nad tři tisíce metrů čtverečních bude postupně klesat z důvodu přesunu části prodeje na internet. To vede k poklesu počtu typu obchodů, které mohou nájemné ve velkých prostorech finančně utáhnout,“ sdělil Pavel Čmelík, který Na Příkopě provozuje velké hračkářství Hamleys.

Sláva Příkopů se však současným boomem nevyčerpává. „Významným krokem, který do budoucna rozšíří kapacitu a atraktivitu nejlepších pražských nákupních tříd o vysoce kvalitní maloobchodní prostory odpovídající 21. století, bude jednoznačně projekt Savarin,“ řekl Jan Kotrbáček, který v Cushman & Wakefield vede retailové pronájmy ve střední a východní Evropě.

Savarin je název projektu, který připravuje developer Crestyl. Výstavbou ve vnitrobloku propojí ulice Na Příkopě, Panskou, Jindřišskou a Václavské náměstí. To vytvoří velký prostor pro řadu nových obchodů a kanceláří.

Zprávy z Prahy najdete ZDE >>>