Odkloňte tranzitní dopravu z centra Prahy, vyzývá sdružení Automat

Zhruba šestikilometrovým tunelem, který včetně napojení na Strahovský tunel vyjde na 43 miliard korun, auta poprvé projedou v sobotu odpoledne. O možném zákazu vjezdu do centra města a o dalších dopravních opatřeních se diskutuje řadu měsíců.
Vedení města k nim ale zatím nepřistoupilo. Tvrdí, že musí nejprve vyhodnotit dopravu po otevření tunelu Blanka. Jak dlouho to potrvá, není jasné. „Některá opatření, jako třeba světelná signalizace, dozná změn v řádu dnů, další pak v řádu týdnů až měsíců,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Dohromady podle něj lze počítat zhruba s horizontem jednoho roku. Konkrétnější být nechtěl.
„Tomáš Cach: Nemá jít o šikanu řidičů, ale o omezení tranzitní dopravy, která znepříjemňuje život ve městě a způsobuje problémy“
Běžný život v metropoli podle sdružení Automat paralyzují kolony aut. Vozidla je přitom podle něj možné převést na páteřní komunikace. „Výsledkem bude obrovský pokles dopravy v centru města, který zároveň objízdné komunikace nijak výrazně nezatíží,“ tvrdí dopravní urbanista Tomáš Cach.
Podle studie postačí osadit Malou Stranu a Smetanovo nábřeží zhruba 70 dopravními značkami. „Nemá jít o šikanu řidičů, ale o omezení tranzitní dopravy, která znepříjemňuje život ve městě a způsobuje problémy,“ doplnil. Omezení vjezdu by podle něj neplatilo pro rezidenty, MHD, záchranku, cyklisty ani pro vozidla taxislužby.
Sdružení, radnice i koaliční Strana zelených tvrdí, že magistrát při přípravě opatření po otevření Blanky zaspal. To ale Dolínek odmítá. „Během týdne stanovíme koordinátora, který bude shromažďovat a vyhodnocovat výstupy neziskových organizací a městských částí. Měl by to být nezávislý a odborný arbitr,“ reagoval náměstek.