Pád lávky v Troji má odnést šéf mostařů Technické správy komunikací

Takto to vypadalo na místě neštěstí v bezprostředních okamžicích po pádu lávky.

Takto to vypadalo na místě neštěstí v bezprostředních okamžicích po pádu lávky. Zdroj: Roman Půta - HZS Praha

Zřícení Trojské lávky
Zřícení Trojské lávky
Zřícení Trojské lávky
Trosky Trojské lávky přitahují pozornost kolemjdoucích.
Zřícení Trojské lávky
6
Fotogalerie

Vedení Prahy žádá kvůli sobotnímu pádu lávky v Troji dočasné odvolání šéfa mostařů v Technické správě komunikací Jana Zemánka. Mimo funkci by měl být do konce vyšetřování příčin pádu, řekl v pondělí náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Na místě by mohl dočasně vzniknout pontonový most. Lávka, která se zřítila v sobotu, nebyla v dobrém stavu. Příčina pádu je zatím neznámá. Při nehodě utrpěli vážná zranění dva lidé. Další dva vyvázli s pohmožděninami zad.

"TSK je akciová společnost a nese plnou zodpovědnost za správu majetku, kterou si u ní město objednává. Do konce vyšetřování by měl být pověřen vedením týmu mostařů někdo jiný," řekl Dolínek. Kdo by měl tým vést bude záležet na rozhodnutí firmy.

Praha zároveň požádala předsedu představenstva TSK Petra Smolka, aby společnost prověřila interní předpisy a postupy vztahující se k mostům. Zároveň má být prošetřeno, kdo za pád nese vinu, a zkoumány budou rovněž zprávy z kontrol mostu.

"V případě, že došlo k pochybení uvnitř TSK, budu chtít vyvození personální zodpovědnosti i na dalších místech, nejen v sekci mostů. Musíme ale počkat na závěry vyšetřování policie," řekl Dolínek.

Pomoc městu podle Dolínka již o víkendu nabídli odborníci ze škol, firem a dalších organizací. Mezi nimi bylo například České vysoké učení technické (ČVUT). Trosky lávky by měly být v následujících dnech převezeny k místní betonárce, kde je bude zkoumat znalec.

Větší část 260 metrů dlouhé lávky se propadla do řeky. Zbytky poškozené konstrukce zůstaly na obou pilířích. Na problematický stav stavby z roku 1984 poukazovaly už posudky z minulých let, odborníci ji proto stále sledovali prostřednictvím elektronického monitoringu.

Zprávy dostávali na počítač každé dvě minuty. Dvakrát ročně se navíc prováděly prohlídky všech částí. Poslední signál odešel z elektronického monitoringu v sobotu ve 13:16, pak se lávka zřítila.