Úsekové měření pokrývá čtyři kilometry rekonstruované dálnice mezi Ostrovačicemi a Kývalkou na D1, kde se jezdí oběma směry ve dvou zúžených pruzích. Stát ale pro tyto účely nechce využívat zařízení firmy Kapsch.
„Úsekové měření vede většinu řidičů k tomu, že rychlost přizpůsobí limitu,“ obhajuje záměr ministr dopravy Dan Ťok s tím, že ubude nehod. „Podle informací ŘSD výrazně překračuje rychlost v místech prací zhruba deset procent motoristů,“ vysvětluje ředitel dopravní policie Tomáš Lerch.
Kamera pro každý pruh
Čtyři kamery jsou namontovány na mýtnou bránu a kovovou „šibenici“ v betonové kostce, tedy každá pro jeden pruh. Mezi kontrolními místy je určitá vzdálenost, kterou vozy pohybující se povolenou rychlostí ujedou za konkrétní čas.
Všechny kamera vyfotí a snímky s registrační tabulkou aut, která úsek mezi oběma stanovišti snímačů překonají rychleji, pak pošle policie na dopravní úřad obce s rozšířenou působností, kam úsek na dálnici katastrálně spadá.
Postihy za rychlou jízdu na dálnici |
Z něj pak přijde šoférovi nerespektujícímu limit vyrozumění o postihu. Za jízdu nadlimitní rychlostí hrozí pokuta až deset tisíc korun ve správním řízení a šofér může přijít o řidičský průkaz až na jeden rok.
Systém se momentálně kalibruje a prověřují se datové toky. „Data už běží, ale zatím v ověřovacím provozu. Tudíž ještě neodcházejí ani žádná vyrozumění o postizích,“ potvrzuje pracovník dopravního úřadu v Rosicích Karel Galetka.