Volební týmy: lobbista a zástupce Lukoilu versus producent a politoložka

Ledacos o tom může napovědět nejen jejich dosavadní působení ve veřejném životě, kterému jsme se věnovali v minulém tématu, ale třeba i výběr spolupracovníků. Zemanův volební tým tvoří 12 lidí, u sedmi z nich lze jejich roli těžko odhadnout. Třeba u jména lobbisty Miroslava Šloufa je připsáno „podporovatel“ a u jednatele české pobočky ruského ropného gigantu Lukoil Martina Nejedlého nebo Zemanovy devatenáctileté dcery Kateřiny „člen výboru“. Schwarzenberg má celkem 23 spolupracovníků a každý má jasně definovanou úlohu jako třeba vedoucí kreativního týmu nebo on-line komunikace.
Volební tým kampaně Miloše Zemana
Hlavní manažer Vratislav Mynář: předseda Strany práv občanů zemanovci. Vystudoval Vysoké učení technické v Brně, obor ekonomika stavebnictví. Od roku 1992 soukromě podniká, byl a je členem statutárních orgánů mnoha firem. V letech 2006 a 2010 úspěšně kandidoval do zastupitelstva městyse Osvětimany, v roce 2012 pak do zastupitelstva Zlínského kraje.
„Druhý muž“ kampaně Martin Nejedlý: místopředseda SPOZ. Bývalý profesionální volejbalista. Od devadesátých let minulého století podniká po celé Evropě, dlouhodobě působil v Rusku. Je předsedou představenstva firmy Ene Investment a jednatelem Lukoil Aviation Czech. V roce 2010 byl zvolen místopředsedou SPOZ, na starosti má stranické finance. Zeman v televizním pořadu Hydepark uvedl, že Nejedlý dal na kampaň z osobních prostředků 300 tisíc korun. Mynář to ale popřel. Nejedlý podle něj přispěl SPOZ před parlamentními volbami v roce 2010 asi 700 tisíci, na Zemanovu kampaň prý nedal ani korunu.
„Muž v pozadí“ Miroslav Šlouf: předseda pražské organizace SPOZ. Vystudoval VŠE v Praze. Od roku 1974 zastával vysoké funkce ve Svazu socialistické mládeže či v národních výborech, byl dlouholetým členem KSČ a poslancem České národní rady. Po roce 1989 začal podnikat. V roce 1994 vstoupil do ČSSD, ze strany odešel v roce 2009. Byl šéfem poradců předsedy Poslanecké sněmovny a pozdějšího premiéra Miloše Zemana. Po svém odchodu z ČSSD vstoupil do SPOZ, kde řídí krajský výbor Praha. Založil občanské sdružení Přátelé Miloše Zemana. Po zveřejnění nahrávky rozhovoru Šloufa se zavražděným mafiánem Františkem Mrázkem Zeman tento týden prohlásil: „Odstřihl jsem se od svého poradce.“ Šlouf se prý chystá opustit i pozici šéfa pražské SPOZ.
Mediální poradkyně Jana Bartošová: vystudovala Právnickou fakultu UK, pracovala v ČT jako redaktorka. V letech 2007 až 2009 byla mluvčí vlády Mirka Topolánka, po jejím pádu pracovala v tiskovém oddělení ministerstva obrany. Mluvčí kampaně je ještě Hana Burianová, studentka politilogie. Pro SPOZ se angažuje od loňského roku. V médiích nikdy nepracovala.
Volební tým Karla Schwarzenberga
Hlavní manažer Marek Vocel: Vystudoval FAMU, obor produkce. Spolupracoval na desítkách krátkometrážních i dlouhometrážních snímků, je producentem několika krátkých a dokumentárních filmů. Od roku 1997 je spolumajitelem a obchodním ředitelem eventové produkční agentury MVP agency, která se zaměřuje na vývoj a realizaci veřejných a soukromých akcí. Je spoluzakladatelem a předsedou správní rady společnosti Opona, která uspořádala oslavy 20. výročí pádu železné opony a která realizuje projekty zdůrazňující význam demokracie u nás i ve světě, například každoroční Týden svobody.
Anna Matušková - politická strategie: doktorka politologie. Přednáší na Karlově a Masarykově univerzitě. Praktické zkušenosti s kampaněmi získala opakovaně v USA, ČR, Bosně a Hercegovině, Srbsku, Bulharsku a Rumunsku. Trénovala také liberální politické strany v Egyptě.
Tiskový mluvčí kampaně Marek Pražák: bývalý ekonomický a investigativní redaktor deníku Dnes, nyní spolumajitel komunikační agentury. Vede PR kampaně pro mezinárodní a tuzemské společnosti zejména z oblastí průmyslu a služeb. Editoval Strategii hospodářského růstu ČR. Pro kampaň vytvořil komunikační strategii, koordinuje i vztahy s blogery.
David Gaydečka - kreativní tým: organizátor festivalu United Islands České spořitelny. Zastupuje české hudebníky (například Michal Prokop, Collegium Musicum) v cizině a v ČR naopak realizuje koncerty desítky zahraničních kapel. V minulosti spoluzakládal obecně prospěšnou společnost Opona. Podílel se na aktivitách iniciativy podporující stavbu radarové základny v Brdech a zajistil české účinkující na hlavní scénu ukrajinské oranžové revoluce.
Šéfka on-line komunikace Jana Kobesová: původní profesí novinářka, vystudovala PR. Pracovala také v reklamní agentuře TBWA a v marketingovém oddělení společnosti T-Mobile. V posledních letech se věnuje především vytváření a administraci webových stránek (například milosforman.com) a komunikaci na sociálních sítích.