Volební týmy: lobbista a zástupce Lukoilu versus producent a politoložka | E15.cz

Volební týmy: lobbista a zástupce Lukoilu versus producent a politoložka

Miloš Zeman a Karel Schwarzenberg
Miloš Zeman a Karel Schwarzenberg
• 
ZDROJ: ctk

Pavel Otto

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Voliči dnes a zítra rozhodnou o tom, zda to bude Miloš Zeman, nebo Karel Schwarzenberg, jehož podobizna bude shlížet na děti a studenty ve třídách nebo se objeví na poštovních známkách. Ten či onen bude však také rozhodovat o složení bankovní rady ČNB, podobě Ústavního soudu nebo kormidlovat zemi spíše na Východ, anebo na Západ, jakkoli zahraniční politiku určuje vláda. Při výběru by měli lidé rozhodovat především podle toho, kdo z obou kandidátů je větší demokrat a důvěryhodnější politik.

Ledacos o tom může napovědět nejen jejich dosavadní působení ve veřejném životě, kterému jsme se věnovali v minulém tématu, ale třeba i výběr spolupracovníků. Zemanův volební tým tvoří 12 lidí, u sedmi z nich lze jejich roli těžko odhadnout. Třeba u jména lobbisty Miroslava Šloufa je připsáno „podporovatel“ a u jednatele české pobočky ruského ropného gigantu Lukoil Martina Nejedlého nebo Zemanovy devatenáctileté dcery Kateřiny „člen výboru“. Schwarzenberg má celkem 23 spolupracovníků a každý má jasně definovanou úlohu jako třeba vedoucí kreativního týmu nebo on-line komunikace.

Volební tým kampaně Miloše Zemana

Hlavní manažer Vratislav Mynář: předseda Strany práv občanů zemanovci. Vystudoval Vysoké učení technické v Brně, obor ekonomika stavebnictví. Od roku 1992 soukromě podniká, byl a je členem statutárních orgánů mnoha firem. V letech 2006 a 2010 úspěšně kandidoval do zastupitelstva městyse Osvětimany, v roce 2012 pak do zastupitelstva Zlínského kraje.

„Druhý muž“ kampaně Martin Nejedlý: místopředseda SPOZ. Bývalý profesionální volejbalista. Od devadesátých let minulého století podniká po celé Evropě, dlouhodobě působil v Rusku. Je předsedou představenstva firmy Ene Investment a jednatelem Lukoil Aviation Czech. V roce 2010 byl zvolen místopředsedou SPOZ, na starosti má stranické finance. Zeman v televizním pořadu Hydepark uvedl, že Nejedlý dal na kampaň z osobních prostředků 300 tisíc korun. Mynář to ale popřel. Nejedlý podle něj přispěl SPOZ před parlamentními volbami v roce 2010 asi 700 tisíci, na Zemanovu kampaň prý nedal ani korunu.

„Muž v pozadí“ Miroslav Šlouf: předseda pražské organizace SPOZ. Vystudoval VŠE v Praze. Od roku 1974 zastával vysoké funkce ve Svazu socialistické mládeže či v národních výborech, byl dlouholetým členem KSČ a poslancem České národní rady. Po roce 1989 začal podnikat. V roce 1994 vstoupil do ČSSD, ze strany odešel v roce 2009. Byl šéfem poradců předsedy Poslanecké sněmovny a pozdějšího premiéra Miloše Zemana. Po svém odchodu z ČSSD vstoupil do SPOZ, kde řídí krajský výbor Praha. Založil občanské sdružení Přátelé Miloše Zemana. Po zveřejnění nahrávky rozhovoru Šloufa se zavražděným mafiánem Františkem Mrázkem Zeman tento týden prohlásil: „Odstřihl jsem se od svého poradce.“ Šlouf se prý chystá opustit i pozici šéfa pražské SPOZ.

Mediální poradkyně Jana Bartošová: vystudovala Právnickou fakultu UK, pracovala v ČT jako redaktorka. V letech 2007 až 2009 byla mluvčí vlády Mirka Topolánka, po jejím pádu pracovala v tiskovém oddělení ministerstva obrany. Mluvčí kampaně je ještě Hana Burianová, studentka politilogie. Pro SPOZ se angažuje od loňského roku. V médiích nikdy nepracovala.

Volební tým Karla Schwarzenberga

Hlavní manažer Marek Vocel: Vystudoval FAMU, obor produkce. Spolupracoval na desítkách krátkometrážních i dlouhometrážních snímků, je producentem několika krátkých a dokumentárních filmů. Od roku 1997 je spolumajitelem a obchodním ředitelem eventové produkční agentury MVP agency, která se zaměřuje na vývoj a realizaci veřejných a soukromých akcí. Je spoluzakladatelem a předsedou správní rady společnosti Opona, která uspořádala oslavy 20. výročí pádu železné opony a která realizuje projekty zdůrazňující význam demokracie u nás i ve světě, například každoroční Týden svobody.

Anna Matušková - politická strategie: doktorka politologie. Přednáší na Karlově a Masarykově univerzitě. Praktické zkušenosti s kampaněmi získala opakovaně v USA, ČR, Bosně a Hercegovině, Srbsku, Bulharsku a Rumunsku. Trénovala také liberální politické strany v Egyptě.

Tiskový mluvčí kampaně Marek Pražák: bývalý ekonomický a investigativní redaktor deníku Dnes, nyní spolumajitel komunikační agentury. Vede PR kampaně pro mezinárodní a tuzemské společnosti zejména z oblastí průmyslu a služeb. Editoval Strategii hospodářského růstu ČR. Pro kampaň vytvořil komunikační strategii, koordinuje i vztahy s blogery.

David Gaydečka - kreativní tým: organizátor festivalu United Islands České spořitelny. Zastupuje české hudebníky (například Michal Prokop, Collegium Musicum) v cizině a v ČR naopak realizuje koncerty desítky zahraničních kapel. V minulosti spoluzakládal obecně prospěšnou společnost Opona. Podílel se na aktivitách iniciativy podporující stavbu radarové základny v Brdech a zajistil české účinkující na hlavní scénu ukrajinské oranžové revoluce.

Šéfka on-line komunikace Jana Kobesová: původní profesí novinářka, vystudovala PR. Pracovala také v reklamní agentuře TBWA a v marketingovém oddělení společnosti T-Mobile. V posledních letech se věnuje především vytváření a administraci webových stránek (například milosforman.com) a komunikaci na sociálních sítích.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video