Češi v pondělí utratili na internetu rekordních 1,2 miliardy korun

Ilustrační snímek

Ilustrační snímek Zdroj: profimedia.cz

Ilustrační foto
Mocné lákadlo. Do Dubaje se dneslétá také za nákupy. Slevy tudosahují až 75 procent
Ilustrační foto
Ilustrační foto
5
Fotogalerie

Předvánoční nákupy na internetu v pondělí podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) dosáhly rekordních 1,2 miliardy korun. Během dalších dnů začnou prodeje pomalu klesat, odhaduje asociace. Od středy již obchodníci doporučují osobní odběr objednaného zboží před dodáním na adresu, uvedla asociace.

Největší e-shop Alza.cz v pondělí utržil 263 milionů korun, což je rovněž rekord. Za minulý týden Alza prodala 2,2 milionu kusů zboží v celkové hodnotě 1,44 miliardy korun. Mezi nejčastější dárky patří vedle elektroniky a hraček dárkové poukazy, kterých se prodalo přes 70 000.

"Ani letos se růst internetových prodejů nezastavuje a e-shopy dosahují rekordních výsledků. Podle předpokladů byly nejúspěšnější dny prodejů pondělky 9. a 16. prosince," uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Předvánoční vrchol zaznamenaly i kurýrní firmy. Přepravní společnost GLS v noci z pondělí na úterý přijala do své doručovací sítě nejvyšší denní počet balíků ve své historii. Rozdíl v objemu zásilek mezi dneškem a nejslabším dnem letošního roku dosáhl 283 procent. O sedm procent přesáhl dosavadní vrchol objednávek z předminulého týdne, tedy po akci Black Friday. Objem odbavených balíků za prosinec je o 74 procent větší proti měsícům z mimosezonního období.

Trendem je letos nechat si doručovat nakoupené zboží na externí výdejní místa. Tuto variantu se letos chystalo využít 40 procent nakupujících. Naopak zájem o doručování zboží domů před Vánoci za posledních pět let klesá. V současnosti jej preferuje 38 procent nakupujících.