Potraviny online Češi nakupují hlavně kvůli pohodlí, tvrdí průzkum

Zruba pětina uživatelů domácího internetu podle výzkumu GfK vybírá čerstvé a chlazené potraviny on-line.

Zruba pětina uživatelů domácího internetu podle výzkumu GfK vybírá čerstvé a chlazené potraviny on-line. Zdroj: archiv

ilustrační foto
Podnikatel Tomáš Čupr, zakladatel e-shopu Rohlik.cz
Jakub Šulta, košik
Do konce roku chce mít Košík.cz flotilu stovky vozů
Nákupní taška
10
Fotogalerie

Žádné fronty, žádné tahání se s těžkým nákupem a úspora času. To jsou hlavní důvody, proč Češi nakupují online a skousnou i vyšší cenu zboží.

Hlavním důvodem, proč se stále větší část nákupů potravin přesouvá na internet, je především pohodlí a úspora času. „Pro 41 procent Čechů je to hlavní důvod k upřednostnění e-shopu před kamennou prodejnou. U žádného jiného typu zboží, ani například u rozměrného nábytku nebo stavebnin, není tato motivace silnější,“ říká výzkum společnosti Acomware.

Z výzkumu dále vyplývá, že Čechy vedle pohodlí motivuje doprava zdarma (35 procent), nižší cena zboží (35 procent) nebo skutečnost, že objednávají větší či objemnější zboží (23 procent). 

Online nákup potravin však zatím nijak neohrožuje kamenné prodejny. Lidé preferují jejich blízkost a možnost si zboží osahat. Podle aktuálních čísel společnosti Globus tráví průměrný zákazník v hypermarketu asi 44 minut.