Téměř 60 procent uchazečů čeká na odpověď firmy na životopis marně

Ilustrační práce

Ilustrační práce Zdroj: Shutterstock

ČTK
Diskuze (0)
  • Na odpověď firmy na zaslaný životopis čeká marně téměř 60 procent uchazečů o práci.
  • Firmy často nemají nastavené procesy, které by konzistentní komunikaci umožnily, a reputační škody pak vznikají dlouho před prvním pohovorem.
  • Podle průzkumu Startupjobs.cz celkem 78 procent lidí uvádí, že nyní aktivně hledají novou pracovní příležitost nebo jsou otevření změně.
  •  

Nejvyšší míra nereagování byla podle Mika u kandidátů nad 50 let. Modelace dopadů ukázala, že v Česku tak firmy ignorují až 553 tisíc uchazečů ročně. Na tiskové konferenci na téma Nová pravidla hry na pracovním trhu to řekl zakladatel společnosti Workify Martin Miko. Jeho firma při simulaci pracovního trhu odeslala do tisícovky firem 1000 životopisů, z nichž 58 procent zůstalo do 30 dnů bez jakékoliv reakce.

„Více než polovina zaslaných životopisů se nedočká žádné odezvy z personálního oddělení. To není jen problém náboru, je to signál nefunkčního systému. Firmy často nemají nastavené procesy, které by konzistentní komunikaci umožnily, a reputační škody pak vznikají dlouho před prvním pohovorem,“ uvedl Miko.

Podle průzkumu mezi 1800 respondenty, který na konferenci zveřejnil portál Startupjobs, je uchazečů o práci nyní nejvíc za poslední roky. Celkem 78 procent lidí uvádí, že nyní aktivně hledají novou pracovní příležitost nebo jsou otevření změně.

Po období intenzivního růstu počtu pracovních míst nastal po roce 2022 zlom, kdy nastal propad nabídek, uvedl ředitel Startupjobs Filip Mikschik. Nyní se situace obrátila, dnes na jednu pozici připadá rekordní počet kandidátů a pracovní místa mizí rychleji než dříve. „Proměňuje se také to, co samotné firmy hledají. Stále častěji dávají přednost menším a seniornějším týmům, kladou větší důraz na efektivitu, a s tím rostou i nároky na přesnost a kvalitu náboru,“ doplnil.

Mezi nejžádanější benefity podle průzkumu patří home office, časová flexibilita a možnost práce odkudkoliv. Tradičnější výhody, jako jsou finanční benefity, více dovolené či možnost vzdělávání, ustupují do pozadí. Proměnu preferencí potvrzuje i to, odkud lidé pracují. Téměř třetina respondentů pracuje plně na dálku, zatímco do kanceláře denně dochází 22 procent dotázaných.

„Kandidáti jsou dnes výrazně aktivnější a zároveň mnohem náročnější, přičemž flexibilita home office se pro ně staly minimálním standardem, nikoli benefitem,“ řekl Mikschik. Firmy tak podle něj musí mnohem lépe promýšlet, koho a jak oslovují, protože nemalý vliv má podle něj i následná práce s uchazečem.

Začít diskuzi