Úřad práce ve spolupráci s MPSV spustil mobilní aplikaci Jenda
Žádosti o příspěvek na bydlení, přídavek na dítě, rodičovský příspěvek či komunikaci s úřadem práce mohli zájemci dosud vyřizovat skrze webový portál Jenda. Nově je k dispozici i mobilní aplikace Jenda, která je dostupná ke stažení v App Store a Google Play.
Mobilní aplikace Jenda funguje stejně jako její webová verze a nabízí plnohodnotné digitální služby Úřadu práce. Při prvním přihlášení využijete svou Identitu občana, například Bankovní identitu. Následně se již můžete přihlašovat pomocí hesla nebo biometrických údajů, třeba prostřednictvím otisku prstu či Face ID.
Aplikace umožňuje podávat žádosti a sledovat stav jejich vyřízení. Veškeré přílohy lze k žádostem připojit přímo z telefonu, je tedy možné je jednoduše vyfotit. Žádost putuje nejprve ke kontrole specializovanému pracovišti. Pokud bude v žádosti chybět nějaký údaj či dokument, přes Jendu vám kolegové z back-office pošlou žádost o doplnění.
„Nemusíte se bát, že by kvůli chybějícím nebo nesprávným údajům zůstala žádost nevyřízená. Vždy vás budeme kontaktovat a společně žádost doplníme či opravíme,“ uvádí MPSV. Online komunikace s úřady si získala velkou oblibu, v případě žádostí o rodičovský příspěvek už více než polovina rodičů žádá online právě prostřednictvím Klientské zóny Jenda.
V Jendovi vyřídíte:
- Žádosti týkající se rodiny: rodičovský příspěvek, přídavek na dítě, příspěvek na bydlení,
- Záležitosti spojené se zaměstnaností: registrace do evidence uchazečů o zaměstnání, žádost o podporu v nezaměstnanosti.