Klienti ČSOB i Poštovní spořitelny mají od začátku listopadu možnost využívat výhod otevřeného bankovnictví a spravovat svůj účet prostřednictvím internetu i přes aplikace jiných bank. Od roku 2019 má to stejné umět i ČSOB.
Znáte to – více účtů v různých bankách a zdlouhavé přihlašování se mezi nimi. Máte-li jeden z účtů u ČSOB, budete si moci ty zbývající přiřadit k němu. ČSOB tuto funkcionalitu slibuje do konce letošního roku.
Účty se připojí do jednoho internetového bankovnictví a ovládají se z něj. Další výhodnou službou je snadná evidence příjmů a výdajů v případě připojení do aplikace osobního finančního manažera.
O využívání přístupu k účtu v ČSOB a Poštovní spořitelně z aplikace jiné banky nebo multibankingu rozhoduje vždy klient. Pro potvrzení plateb budou klienti využívat autorizační nástroje banky, kde mají vedený účet. K autorizaci přístupu na účty ČSOB bude sloužit ČSOB Identita a k potvrzení je určena mobilní aplikace Smart klíč.
Otevřené bankovnictví umožnila evropská směrnice známá pod zkratkou PSD2 (Payment Services Directive 2). Spravovat svůj účet prostřednictvím internetu je možné i přes aplikace tzv. třetích stran, které ale musí získat oprávnění k poskytování těchto služeb od České národní banky.
Využíváte tzv. multibanking?