Změna zaměstnání, či nikoliv aneb Co nás motivuje zůstat?

...

... Zdroj: iStock

...
...
...
4
Fotogalerie

Nezaměstnanost je v naší zemi na historických minimech. Proto se není čemu divit, že si začínáme jako zaměstnanci věřit a přemýšlíme, zda by nám v jiné práci nebylo líp. Co nás dokáže na stávající pozici udržet? Co je pro nás naopak poslední pověstnou kapkou, díky které práci opouštíme?

Ke změně zaměstnání nás „motivuje“ příliš nízká odměna, nedostatek uznání a omezený kariérní růst. Naopak si nás zaměstnavatel udrží, pokud nám nabídne jistotu, dobrou mzdu, práci, která má zajímavý obsah. Důležité je tako pro nás to, zda máme možnost si nastavit rovnováhu mezi zaměstnaneckým a soukromým životem. Vyplynulo to z průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research.

Že nás motivuje i „nemateriálno“ potvrzuje i Zuzana Paulová z personálně-poradenské společnosti mBlue „Aktuálním trendem je to, že lidé chtějí zábavnou práci a očekávají příjemný kolektiv,” říká. Rozdíl mezi volným časem a prací se často stírá, lidé jsou ochotni věnovat firmě i svůj osobní čas, a proto jsou na náplň práce citliví. „V zaměstnání vyžadují seberealizaci s důrazem na osobní rozvoj. A když jej nezískají, jdou jinam,“ vysvětluje Paulová.

Záleží na věku i pohlaví

„Ne všechny skupiny obyvatel se ale shodnou v tom, co je pro ně nejpodstatnější. Například výše mzdy je důležitějším faktorem pro muže. V případě příliš nízkého platu v porovnání s konkurencí odejde od stávajícího zaměstnavatele 57 procent z nich. Naopak pro ženy je velmi významná doba dojíždění do práce. Čtvrtina žen opustí svého zaměstnavatele, pokud cestováním do práce stráví příliš mnoho času,“ uvádí průzkum Randstad.

Rozdíly sledujeme i v různých věkových kategoriích. Mladí od 18 do 24 let od svého zaměstnavatele odchází, pokud nemají možnost kariérního růstu. Lidé ve věku 25 až 44 let mění zaměstnavatele, jestliže postrádají uznání a odměny. Věková skupina 45 až 64 let se zase častěji rozhodne zaměstnavatele opustit kvůli výši mzdy, pokud je nižší než u jiných firem.

Chceme pracovat pro uznávané firmy

Jistota práce je pro nás velmi důležitá. Dále se zajímáme o finanční zdraví firmy a o plat a benefity. Stabilita a úspěch je tedy pro zaměstnance atraktivním atributem značky, Češi chtějí pracovat pro známé a úspěšné společnosti.

Víte, kteří zaměstnavatelé v České republice patří mezi ty nejatraktivnější? Možná pro ně pracujete a ani o svém štěstí nevíte. Co vlastně dělá ze zaměstnavatele toho nejžádanějšího?

Když si položíme tuto otázku, asi nám automaticky na mysl vyskočí to, že firma musí být stálá, dobře platit, nabízet zajímavé benefity a přátelské prostředí pro své zaměstnance. A právě poslední bod pro nás není zanedbatelný. Rozhodně chceme pracovat na místě, kde je příjemná atmosféra a cítíme se v pohodě.

Dále je pro nás důležitá flexibilita. Zaměstnavatel, který bere jako samozřejmé, že se mu stoprocentně obětujeme a nemáme žádnou potřebu věnovat se své rodině, pro nás rozhodně atraktivní není. Naopak podnik, který dává svým lidem dostatečný prostor a možnost fungovat dobře nejen v práci, ale uspokojovat i potřeby mimo ni, získává velké plusové body.

Nej zaměstnavatelé?

Podle průzkumu Randstad si můžete gratulovat, jestli pracujete pro společnost Microsoft. Ta totiž obsadila horní příčku. Na druhém místě se umístila společnost ŠKODA AUTO a bronzovou medaili má Seznam.cz.

Seznam TOP desítky:

  1. Microsoft
  2. ŠKODA AUTO
  3. Seznam.cz
  4. IBM Global Services Delivery Center Czech Republic
  5. LEGO Production
  6. SAP Services
  7. Plzeňský Prazdroj
  8. Sellier&Bellot
  9. ČEZ
  10. Kofola

Vítěz z oboru finančních služeb a bankovnictví: ČSOB
Vítěz z oboru podnikových služeb: SAP Services
Vítěz z oboru výroby: LEGO Production
Vítěz z oboru retailu: IKEA