K Metropolitnímu plánu dorazily desítky tisíc připomínek. Vyřizování zabere roky
Více regulovat výškovou zástavbu, zachovat zeleň a nezahušťovat prostor v centru Prahy. To jsou nejčastější připomínky městských částí k připravovanému Metropolitnímu plánu, který má určit rozvoj výstavby v hlavním městě na příští desetiletí. Ve čtvrtek a v pátek vyprší radnicím, dalším institucím i veřejnosti poslední termíny pro podání připomínek k plánu. Na magistrát jich dorazily řádově desítky tisíc, odhaduje Institut plánování a rozvoje.
„Očekáváme, že připomínek budou desetitisíce. Přesné číslo budeme znát asi až po Novém roce,“ uvedl mluvčí Institutu plánování a rozvoje (IPR) Marek Vácha. Při schvalování stávajícího územního plánu, který začal platit v roce 2000, jich dorazilo 16 tisíc, nyní se očekává vyšší číslo.
Jenom samotné třídění došlých připomínek bude trvat měsíce. „Pro to vypořádávání s připomínkami musí pak být určen zastupitel, a proto také musíme počkat na ustavení nové rady po podzimních volbách. Nejspíš tuto obtížnou funkci vyfasuje nový radní pro územní rozvoj. To faktické vypořádávání tak začne na přelomu roku,“ řekla radní pro územní rozvoj Petra Kolínská (Trojkoalice/SZ).
Červenec 2018 - občané, spolky, městské části, dotčené orgány státní správy připomínkují návrh Metropolitního plánu 2018 -2020 - Vyřizování připomínek. IPR s architekty a urbanisty upraví návrh Metropolitního plánu cca konec roku 2020 - občané, spolky, městské části, dotčené orgány státní správy připomínkují upravený návrh Metropolitního plánu 2020 - 2022 - Vyřizování připomínek. IPR s architekty a urbanisty znovu upraví návrh Metropolitního plánu cca konec roku 2022 - Pražské zastupitelstvo schválí a vydá platný Metropolitní plán |
Podle Váchy bude vypořádávání trvat dva až tři roky. Metropolitní plán má začít fungovat v roce 2023, termín se ale už několikrát posunul a ani nyní není jasné, zda se to podaří dodržet.
Městské části ve většině případů volají po větší ochraně zeleně a odmítají výškové budovy. Radnice v centru Prahy nechtějí větší zahušťování výstavby, třetí městská část zase chce zajistit, aby plánovaná výstavba na území Nákladového nádraží Žižkov počítala i s občanskou vybaveností.
Mezi připomínkami jsou i dopravní projekty, od metra D, tramvajové trasy přes Václavské náměstí nebo zahloubení severojižní magistrály. Praha 7 také chce, aby na plánovaném mostě mezi Holešovicemi a Karlínem mohly jet tramvaje. „Důvodem je zlepšení prostupnosti území pro MHD a také vytvoření alternativního propojení linek tramvaje v případě uzavírek Libeňského mostu,“ uvedli zastupitelé.
Velké výhrady má Národní památkový ústav, který nesouhlasí s návrhem výškové regulace, zahuštěním historického centra a novou zástavbou na chráněných plochách. „Návrh Metropolitního plánu nerespektuje mezinárodní úmluvy o ochraně kulturního dědictví,“ uvedli památkáři.
Praha 1 Praha 2 Praha 3 Praha 4 Praha 5 Praha 7 Praha 10 |