Tatra letos nabrala přes 300 nových zaměstnanců

Zdroj: PP Partners Prague a.s.

Kopřivnická Tatra prožívá úspěšné období. Zatímco v minulém roce vyrobila 850 vozů, letos to bude již 1300. Nejlepším důkazem toho, že je o tatrovky zájem, je fakt, že kompletní letošní produkce je již prodaná. Příští rok je v plánu vyrobit na 1700 vozů. Ty však musí mít kdo vyrobit. Proto je kopřivnická automobilka mimořádně aktivní v náboru nových zaměstnanců. 

V letošním roce se uskutečnila masivní kampaň, která vyvrcholila na tradičních Dnech NATO na ostravském letišti. Výsledek? Tatra sehnala od začátku roku už 310 nových zaměstnanců, dnes jich celkově zaměstnává již 1300 a do budoucna, jak porostou objemy výroby, se budou i počty pracovníků nadále navyšovat.

Tatra láká nejen na mzdy a benefity

Když se dnes podíváte na volné pozice, které Tatra nabízí, najdete desítky poptávaných profesí. „Sháníme především operátory CNC, obráběče kovů, seřizovače CNC a automechaniky. Kromě dělnických profesí nabíráme i do technických pozic. Konkrétně třeba techniky kvality,“ říká Jaroslav Matejný, který v Tatře vede úsek personalistiky a za nábor nových zaměstnanců tak zodpovídá.

Výhodou Tatry je její tradice. Síla značky působí a potenciální zaměstnanci se hlásí více než do jiných podniků. I díky tomu se podařilo Tatře při všeobecném nedostatku pracovníků v technických pozicích nabrat stovky nových posil. Kromě toho pomáhají i odměny a další benefity. Vždyť v Tatře již průměrná mzda přesáhla 30 tisíc korun.

Kromě mzdy jsou nadstandardní i jiné benefity: například získat příspěvek až 3300 Kč na dojíždění, nebo 4000 Kč na ubytování. Kromě toho mají zaměstnanci nárok na pět týdnů dovolené, na příspěvek na penzijní připojištění, zvýhodněné tarifní volání či oběd za 26 korun v moderní závodní jídelně. O příštího roku se má spustit program Cafeterie.

Vysoký podíl speciálů

Není to ale jen o mzdách a benefitech, lidé na všech pozicích se podílejí na vzniku automobilů s obrovskou tradicí. Jde o třetí nejstarší automobilku na světě a vůbec nejstarší ve střední Evropě. Automobily se v Kopřivnici vyrábějí od roku 1897. Práce je zajímavá i z jiného pohledu. Tatra nevyrábí sériově, téměř každé auto je speciál a specialisté proto musejí nutně být i zaměstnanci: od obráběčů až po montéry a lakýrníky.

Tento způsob výroby si automobilka ponechá, návrat k patnácti tisícům vyrobených kusů jako na konci osmdesátých let se již zřejmě nevrátí. Přináší to však s sebou výhody. Na speciálech se generuje vyšší přidaná hodnota. Přesto je meziroční procentuální nárůst produkce impozantní. Vždyť pokud se v příštím roce vyrobí 1700 vozů, celková produkce automobilky se za dva roky zdvojnásobí.

Proto nepřekvapí, že při takovémto tempu růstu se muselo začít v Tatře pracovat ve dvou směnách, v některých provozech i ve třetí směně, přijímají se noví zaměstnanci a majitelé Tatry vytvářejí plány, jak podporovat školství a zvažují vytvoření učiliště.

Kromě automobilky Tatra Trucks se daří i její dceřiné společnosti: Tatra Metalurgie, jež vznikla na začátku roku 2016 fúzí slévárny Tafonco a. s. a kovárny Taforge a. s. také láme rekordy. V září Tatra Metalurgie překročila v září hranici tisíce tun vykovaných výkovků, což se jí podařilo naposledy před osmi roky.