Na trh životního pojištění vstupuje nová pojišťovna youplus

Životní pojištění uzavřete sobě i dětem. Jde to v jedné smlouvě.

Životní pojištění uzavřete sobě i dětem. Jde to v jedné smlouvě. Zdroj: Shutterstock.com

Ilustrační snímek
ilustrační foto
3
Fotogalerie

Na český a slovenský trh životního pojištění vstupuje nová pojišťovna pod obchodní značkou youplus s kapitálem ze Švýcarska. Klienti v Česku by měli první smlouvy uzavřít ve druhé polovině května, na Slovensku o tři měsíce později.

Vlastníkem holdingu InsureEvolution, do něhož nová pojišťovna patří, jsou s 85 procenty podnikatel Klaus Mutschler a s 15 procenty čtvrtá největší zajišťovna na světě Hannover Re.

Pojišťovna youplus odstartuje jako obchodní značka lichtenštejnské životní pojišťovny Aspecta Assurance International AG a klientům nabídne životní pojištění v digitálním, bezpapírovém a komplexním balení. Do konce roku 2019 se přejmenuje i pojišťovna v Lichtenštejnsku na název youplus.

Pojišťovna nabízí klientům osm hlavních skupin rizik a až 41 připojištění s variabilitou nastavení. Na jedné smlouvě lze pojistit celou rodinu, resp. až deset osob. Součástí pojistek bude možnost dlouhodobého investování. Hlavní cílovou skupinou nové pojišťovny jsou rodiny a domácnosti žijící ve městech, primárně ve věku 25 až 45 let, uvedl výkonný ředitel pojišťovny Ĺubor Vrlák

Každá nová pojišťovna vstupující na konzervativní český pojistný trh, která bude chtít oslovit konzervativního, nedůvěřivého českého klienta, to bude mít velmi těžké, řekl analytik finančně poradenské společnosti 4Brokers Zdeněk Simaichl. Šanci má podle něj s jednoduchým produktem obsahujícím minimum výluk z pojištění, nebo bude muset přijít s výraznou přidanou hodnotou zaměřenou na jasně definovanou skupinu lidí.

Životní pojištění v Česku posledních osm let stagnuje. Pojišťovny vybraly loni na pojistném v životním pojištění 43,9 miliardy Kč, o 200 milionů více než v roce 2017, ale stále o 2,7 miliardy korun méně než v roce 2011. Na trhu působí zhruba 20 pojišťoven.