„Cyklodoprava je důležitou alternativou k ostatním druhům dopravy po městě,“ zdůvodnil rekordní investici radní pro dopravu Adam Scheinherr (Praha sobě).
Nejnákladnější jsou projekty s náročnějšími stavebními prvky, jako jsou stavby lávek nebo zpevnění břehů. Příkladem je stezka přes říčku Rokytku pod mostem v Čuprově ulici v Praze-Libni.
„Vyžádá si to náročnou umělou stavbu a úpravy říčního koryta. Cyklistům ale zkrátí cestu o několik set metrů na páteřní celoměstské trase a odstraní několik nebezpečných míst,“ říká Scheinherr.
Do cen cyklistických projektů se promítají i náklady na doplnění veřejného osvětlení nebo výkupy pozemků.
Další významnou proměnou letos projdou i Koloděje na východním cípu Prahy. Město zde obnoví historickou polní cestu a přestaví ji na cyklostezku. Dokončen bude i chybějící úsek na trase Zbraslav–Jarov.
V následujícím roce by měly investice proti letošku klesnout, podle odhadu Scheinherra na asi osmdesát milionů korun. TSK nyní zahájila první jednání se Státním fondem dopravní infrastruktury ohledně žádosti o dotaci na cyklodopravu v příštím roce.
V minulém desetiletí Praha podle Scheinherra nepodala na SFDI jedinou takovouto žádost. „Částka se bude vztahovat na výstavbu tří nových cyklostezek s vyloučeným provozem motorové dopravy,“ uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková.