Nejvíce vráceného zboží po Vánocích prodejci teprve čekají | E15.cz

Vše o netradičních investicích

Vše o netradičních investicích Vstoupit do speciálu

Nejvíce vráceného zboží po Vánocích prodejci teprve čekají

Nejvíce vráceného zboží po Vánocích prodejci teprve čekají
Vánoční dárek
• 
ZDROJ: Archiv E15

ČTK

Nejvíce žádostí o vrácení nebo výměnu zboží po Vánocích prodejci očekávají v následujících dnech. Zákazníkům však často umožňují nevhodné dárky vrátit do konce ledna. 

Podle mluvčí internetového obchodu Mall.cz Pavly Hobíkové lidé vracejí především věci do domácnosti, bílou techniku, oblečení, často také hračky. Nejméně se vracejí sportovní potřeby. O výměnu nebo vrácení zboží žádají lidé nejvíce kvůli tomu, že stejný dárek našli pod stromečkem dvakrát, sdělila Hobíková.

"Počet lidí, kteří se na nás zatím kvůli vrácení nebo výměně zboží obrátili, je srovnatelný s loňským rokem. Jde o nižší jednotky tisíc. V loňském roce jsme 50 procent žádostí zpracovali během prvních deseti dnů po Štědrém dnu. Proto předpokládáme, že nás nyní čeká ještě jeden intenzivní týden a poté už bude počet žádostí klesat," dodala Hobíková. Zákazníci mohou dárky podle ní vrátit bez udání důvodu do konce ledna.

Reklamace zboží: Jak postupovat, abyste neprodělali

V e-shopu CZC.cz očekávají podle obchodního ředitele společnosti Tomáše Pilského nejvíce vrácených objednávek ve druhém lednovém týdnu. "Míra vracení zboží roste těsně po Vánocích přibližně o 20 až 30 procent a poté se opět vrací na jednotky procent," doplnil.

V tomto týdnu je na nejvíce práce s vracením či výměnou nevhodných dárků připravený i prodejce fitness vybavení Insportline. "Budou se nám vracet i zásilky, které mohli zákazníci zanechat v našich prodejnách," uvedl vedoucí reklamací a servisu Insportline Tomáš Buchwald.

Reklamace: Nenechte se odbýt, jste-li v právu. Poradíme co a jak

Mezi 27. prosincem a 3. lednem se jim ozvalo 91 zákazníků, kteří si zboží objednali přes internet a chtěli ho vrátit. Ve stejném období v roce 2018 jich bylo 66. Naopak s výměnou velikosti se na ně po Vánocích obrátilo 24 lidí, v meziročním srovnání o 71 méně.

Zákazníci e-shopu Zoot nechávají vracení nevhodných dárků podle mluvčího firmy Tomáše Holého často na poslední chvíli. Většina jich má čas do konce ledna, proto jsme v internetovém obchodě zatím větší objem žádostí o vrácení nezaznamenali, doplnil Holý.

Reklamujete fakturu? I tak musíte operátorovi zaplatit

Autor: ČTK
 

Mzdová kalkulačka