Reklamaci dovolené začněte řešit už na místě

.

. Zdroj: Exclusive tours

Takhle vypadá možná vůbec nejdražší dovolená, jakou si můžete dopřát. Karibská dovolená...
Luxusní rezort, ilustrační foto
.
.
Dovolená
15
Fotogalerie

Nedodržené sliby cestovní kanceláře nemusí vždy znamenat pokaženou dovolenou. Problém jde často napravit přímo na místě.

Za prvé: je dobré trvat na tom, aby konkrétní detaily včetně situování hotelového pokoje, služby delegáta nebo dopravy na místo byly jasně písemně určeny ve smlouvě či v popisu dovolené. Neméně důležité je zkontrolovat si, zda je cestovka pojištěná proti úpadku.

Donedávna existovala možnost reklamace zájezdu i měsíc po skončení dovolené. To se ale změnilo s loňskou úpravou občanského zákoníku. Reklamaci je potřeba oznamovat bezodkladně. Cestovní kancelář tak může často vyřešit problém okamžitě přímo na místě, aby dovolená mohla v klidu pokračovat.

Věc, která neodpovídá zaplacenému standardu, ať už se jedná o pokoj, stravu, či cestovní třídu v dopravním prostředku, by měl delegát zajistit ve stejné nebo vyšší kvalitě, než odpovídá smlouvě.

Pokud delegát vadu vyřešit nemůže, nechce, nebo se řešení příliš protahuje, měl by si klient vyžádat vystavění písemného dokladu o reklamaci. Je také možné, že pokud druhá strana problém v dohodnutém čase nevyřeší, může si klient pomoci vlastními prostředky. Náklady poté může od cestovní kanceláře požadovat.

Kromě podepsaného dokladu o reklamaci je dobré mít v ruce pro pozdější vyřizování reklamace také další důkazy, jako jsou fotografie, video, či svědectví ostatních hostů. Na záznamech musí být jasně poznat, o jakou závadu se jedná a že se opravdu vyskytuje v konkrétním ubytovacím zařízení.

Pojištění storna: platí i pro partnera?

Pojištění storna zájezdu nabízí pojišťovny běžně jako rozšíření cestovního pojištění. Podmínky uznání storna se ale liší. Je dobré například zkontrolovat, zda se při onemocnění nebo úrazu jednoho z partnerů vztahuje storno automaticky i na druhého. Pojištění storna se doporučuje především u dražších zájezdů, rodinných dovolených a cest, které jsou naplánovány s velkým předstihem.

Odlišný případ nastává, pokud plány na poslední chvíli zkříží zaměstnavatel. Pokud nastane situace, že vás v práci náhle potřebují natolik, že nemůžete v původním termínu na dovolenou vycestovat nebo ji musíte z pracovních důvodů přerušit, náklady musí uhradit sama firma. Platí ovšem, že dovolenou musí zaměstnanec nahlásit minimálně dva týdny dopředu a s termínem musí zaměstnavatel souhlasit.