Aktualizováno: Praha zdraží od ledna 2026 jízdné. Ceny jízdenek vzrostou až o 30 procent
Od ledna 2026 zdraží jízdenky v Pražské integrované dopravě pro cesty mezi Středočeským krajem a Prahou až o 30 procent, u časových jízdenek ceny vzrostou až o čtvrtinu, schválili pražští radní.
Půlhodinová jednorázová jízdenka na MHD v Praze od ledna zdraží z 30 na 39 korun, v případě nákupu přes aplikaci Lítačka na 36 korun. Dnes to schválili pražští radní spolu s materiálem o zdražení jízdného v Pražské integrované dopravě (PID) mezi Středočeským krajem a Prahou, které iniciovalo vedení kraje. Původní návrh zdražení i v pražské MHD nezahrnoval, prosadil ho radní pro finance Zdeněk Kovářík (ODS). Piráti byli proti.
Radní také schválili původní návrh zdražení cest mezi metropolí a jejím okolím, podle kterého se od ledna u jednorázových jízdenek cena pro dojíždějící zvedne až o 30 procent, u časových pak až o čtvrtinu.„Mění se pouze jednorázové jízdenky, které z větší části používají turisté,“ uvedl Kovářík. Devadesátiminutová jednorázová jízdenka zdraží ze 40 na 50 korun, při nákupu přes aplikaci Lítačka na 46 korun.
Proti zdražení na území metropole se postavili Piráti, kteří mají dopravu v gesci. „Není správná doba na zdražování,“ uvedl předseda pirátského zastupitelského klubu a radní Daniel Mazur.
Tabulka: Ceník jízdenek PID od ledna 2026
Čas | Původní cena | Nová cena (PID Lítačka) | Nová cena (papír) |
30 minut | 30 Kč | 36 Kč | 39 Kč |
90 minut | 40 Kč | 46 Kč | 50 Kč |
24 hodin | 120 Kč | 140 Kč | 150 Kč |
72 hodin | 330 Kč | 340 Kč | 350 Kč |
Tabulka: Ceník jízdenek Airport Express od ledna 2026
Airport Express | Původní cena | Nová cena |
Jízdenka | 100 Kč | 200 Kč |
Pražská integrovaná doprava připravuje zásadní změny
Dopravní podnik hlavního města Prahy provozuje 1224 autobusů, které ročně najedou 65 milionů kilometrů a jejichž provoz stojí pět miliard korun. Většina flotily je zatím na naftu, ale kvůli evropské legislativě musí podnik postupně přejít na elektrobusy, trolejbusy a hybridy.
Podnik už má objednané desítky nových vozidel a chystá další tendry, od příštího roku se nákupy dieselů téměř zastaví. Největší výzvou přitom nejsou jen vysoké pořizovací náklady, ale především budování dobíjecí infrastruktury, o jejíž umístění se v Praze vede tvrdý boj. Bez dostatku nabíjecích míst by se nové vozy ekonomicky nevyplatily.
VIDEO: Zrušení ministerstva školství? Kraje by to vyřešily líp, říká šéf Pirátů Zdeněk Hřib v pořadu FLOW
