Česká spořitelna zpřísní Erste Premier. Kdo nově dosáhne na prémiové bankovnictví?

Česká spořitelna_Pobočka Budějovická

Česká spořitelna_Pobočka Budějovická Zdroj: Česká spořitelna

onk

Česká spořitelna plánuje změnit podmínky využívání Erste Premier. Na jedné straně dojde ke zpřísnění pro bezplatné využívání služby, na straně druhé cena prémiové bankovnictví zlevní.

Od února 2026 dojde ke změně podmínek využívání služby Erste Premier a zároveň k výraznému snížení její ceny v případě nedodržení potřebných limitů. „Zatímco dosud mohli klienti, kteří neplnili vstupní podmínky Erste Premier, tuto službu využívat za poplatek 2 500 korun měsíčně, od února cena za využívání služby klesne na 1 500 korun,“ uvádí pro e15 tiskový mluvčí České spořitelny Filip Hrubý.

Jak se změní podmínky Erste Premier od února 2026

Klienti České spořitelny mohou službu Erste Premier a její benefity zdarma využívat, pokud splní jedno ze tří kritérií. U těch pak dojde začátkem příštího roku k navýšení limitů.

Kombinované kritérium

Nyní: Měsíční příjem ze zaměstnání nebo samostatně výdělečné činnosti minimálně 70 tisíc korun a současně bilanční kritérium ve výši 250 tisíc korun. Do tohoto limitu banka zahrnuje úspory, investice či úvěrové produkty v rámci České spořitelny.

Nově: Od února bude nutný příjem 80 tisíc korun. Bilanční kritérium stoupne na 500 tisíc korun.

Depozitní kritérium

Nyní: Další možností, jak dosáhnout na Erste Premier zdarma, je splnit tzv. depozitní kritérium. Podle současných podmínek jej splní klienti s účetním zůstatkem na vkladových a spořicích účtech minimálně 2,5 milionu korun.

Nově: Za pár měsíců se limit navýší na tři miliony korun.

Bilanční kritérium

Nyní: Zájemce o Erste Premier zdarma musí v tomto případě dosáhnout na celkovou hodnotu úspor, investic či úvěrových produktů v rámci České spořitelny minimálně čtyři miliony korun.

Nově: Limit bilančního kritéria vzroste na 5 milionů korun.

Proč Erste Premier mění podmínky? Rozšíření služby i vyšší příjmy

Změna podmínek vyplývá z několika faktorů. Tím prvním je podle mluvčího banky Filipa Hrubého výrazné zvýšení dostupnosti služby Erste Premier. Jednak došlo k nárůstu počtu Erste Premier bankéřů z 180 na 220 a zároveň ke spuštění speciálního Erste Premier online centra, v jehož rámci mají klienti k dispozici nejen speciální telefonní linku klientské péče, ale mohou také využívat služby digitálních bankéřů, respektive online video schůzek.

Dalším faktorem je růst portfolia benefitů a jejich hodnoty od roku 2021, kdy došlo k poslední úpravě podmínek služby Erste Premier. „Jedná se zejména o nejoblíbenější benefity, jakými je využívání letištních salonků – zvýšení počtu vstupů zdarma. Rozšířili jsme také nabídku cestovního pojištění, včetně zvýšení pojistného plnění na 50 milionů,“ říká Hrubý.

V neposlední řadě pak změna podmínek reaguje na růst platů v cílové skupině klientů a fakt, že tato skupina klientů v uplynulých letech začala mnohem výrazněji využívat investiční produkty a zvyšovat tak objem investovaných prostředků v rámci svého majetku.

„Změna podmínek minimálního měsíčního příjmu, respektive objemu prostředků na spořících či majetkových účtech tedy přirozeně odráží růst finančního zdraví klientů služby Erste Premier,“ doplňuje Filip Hrubý.

Zájem klientů roste

Mezi další benefity prémiového bankovnictví České spořitelny patří asistenční služby pro různé oblasti – auto, cyklo či zdravotnictví. Dále jsou v nabídce zvýhodněné úvěry a hypotéky, respektive investiční produkty. Klienti mají také možnost využít pronájmu auta v zahraničí, pomoc s plánováním dovolené či s obstaráním vstupenek na kulturní akce. Aktuálně Erste Premier využívá 63 tisíc klientů a jejich počet meziročně stoupá zhruba o 25 procent.

Prémiové bankovnictví, kdy je potřeba splnit určité finanční podmínky, nabízí v tuzemsku i další banky. Komerční banka má například KB Premium. ČSOB nabízí Premium Konto s bezplatným vedením účtu, prémiovou kartou a přístupem k VIP službám a třeba UniCredit Bank má v nabídce službu Private Premium.