Komerční banka spouští nové internetové bankovnictví a tarify běžných účtů

Komerční banka.

Komerční banka. Zdroj: ČTK

Komerční banka v úterý spustila nové internetové a mobilní bankovnictví společně s novou nabídkou běžných účtů. Změny se týkají pouze nových klientů, dosavadní klienti musejí počkat na dokončení migrace. Přechod je součástí dlouhodobého projektu, který potrvá do roku 2025. 

Nová podoba bankovnictví si vyžádala kompletní výměnu základního systému, díky kterému bude banka jednodušeji rozvíjet další digitální novinky. V loňském roce na podzim přešly na nový systém všechny platební karty KB.

Nové internetové a mobilní bankovnictví KB+

Hlavní novinkou je sloučení aplikace bankovnictví s aplikací ověřovacího KB Klíče, která slouží k potvrzování transakcí, do jedné aplikace KB+. Jedná se o další krok programu Nové řešení KB+, které přispívá k vyšší efektivitě. 

Zásadní výhodu představuje i sjednocený vzhled a funkce bankovnictví na všech zařízeních. Doposud fungovalo bankovnictví odlišně na telefonu a na desktopu, stejně jako je tomu v dalších starších bankách. 

Mezi přidané benefity patří i možnost personalizovaného čísla účtu, které si může klient zvolit sám dle svých preferencí. Jedinou podmínkou je splnění obecných pravidel. Dále i zrychlení a zjednodušení některých kroků či možnost vytvoření až deseti spořicích „obálek“ s vlastním názvem. 

Nová aplikace KB+ je plně dostupná pouze pro nově příchozí klienty. Aktuální klienti Komerční banky si mohou aplikaci taktéž stáhnout, ale informaci o svém účtu v ní neuvidí, než bude plně dokončen proces migrace. Do konce roku slibuje Komerčka první vlnu migrace 300 tisíc starších klientů. Většina klientů se pak nových funkcí dočká až v příštím roce. 

Nové typy běžných účtů KB

Komerční banka změnila kromě nabídky i typy běžných účtů. Nově je nazývá tarify. Ústřední změnou je plně bezplatný účet, který dosud v portfoliu Komerční banky scházel.

Tarif Start

Základní tarif Start nabízí zdarma všechny běžné služby. Bez poplatku klienti získají vedení běžného účtu, platební kartu, vklady a výběry z bankomatů ze sdílené bankomatové sítě (KB, Air Bank, Moneta a UniCredit), správu účtu v aplikaci KB+, odchozí i příchozí platby v Česku a SEPA platby – v rámci eurozóny a vybraných zemí v eurech. Součástí tarifu je i debetní karta.

Tarif Standard

S měsíčním paušálem 39 korun nabízí Komerčka druhý tarif Standard. Společně se základní nabídkou tarifu Start získají klienti navíc druhou platební kartu, dva bezplatné výběry z cizích bankomatů v Česku a Evropě a multiměnový účet, na kterém lze mít až třináct světových měn.

O padesát korun dražší tarif Komfort za 89 korun měsíčně představuje benefity v podobě nelimitovaného počtu výběrů z cizích bankomatů v Česku i Evropě, až tři multiměnové účty za stejných podmínek jako v tarifu Standard (tzn. až třináct světových měn) a čtyři debetní karty ke každému účtu. 

Tarif Exclusive

Nejvyšší tarif Exclusive přináší možnost otevření až deseti účtů, z nichž je ke každému nabízeno až deset platebních karet. Cenově vyjde na 169 korun měsíčně a je vhodnější pro rodiny nebo větší skupiny klientů stejně jako předchozí tarify vyšší úrovně.

Nové tarify KB: Výhody i nevýhody  

Hlavním rozdílem od předchozí nabídky účtů jsou nadstandardní služby, které nejsou součástí nových tarifů. Dříve měli klienti možnost využít i zvýhodněné cestovní pojištění

Naopak značnou výhodu oproti konkurenčním nabídkám představují multiměnové účty, na kterých je možné pod stejným číslem účtu vést až 13 světových měn. Jde tak o uživatelsky přístupnější variantu než v případě vedení dvou rozdílných účtů. Při placení v cizí měně se automaticky odečte částka ze zůstatku dané měny. V případě, že by na účtu byl nedostatek financí, strhne se automaticky zbývající částka z hlavní měny nebo z dalších měn. Zatím ale není jisté, jaký kurz bude banka pro multiměnový účet používat.

Migrace dosavadních klientů KB do nového systému

Pro dosavadní klienty zůstávají podmínky beze změny a nic se pro ně aktuálně nemění. Nabídka předešlých typů účtů i internetové a mobilní bankovnictví zůstávají stejné. Dosavadní klienti mají možnost si nové funkce aplikace KB+ vyzkoušet před dokončením migrace pouze v případě založení nového účtu. 

Na svých stránkách představila Komerční banka postupný proces migrace dosavadních klientů na nový systém. Banka bude své klienty postupně zvát do procesu migrace, se kterým jim pomůže webový průvodce a neměl by klientům zabrat déle než deset minut. Celý proces proběhne digitálně. 

Nejdříve se nových funkcí dočkají klienti s nejmenším počtem využívaných služeb. V letošním roce chce Komerční banka stihnout migraci 300 tisíc klientů a od nového roku přejít na migraci klientů z řad podnikatelů a malých firem. Migraci zakončí v roce 2025 velké firmy z důvodu vysoké náročnosti procesu.