Billboardovou akci proti Babišovi prověří dohledový úřad | E15.cz

Inspirativní rozhovory

Inspirativní rozhovory Vstoupit do speciálu

Billboardovou akci proti Babišovi prověří dohledový úřad

Billboardovou akci proti Babišovi prověří dohledový úřad
Kampaň Stydím se za svého premiéra
• 
ZDROJ: PRodukujeme

Pavel Otto

Do kampaně Stydím se za svého premiéra se zapojilo přes sto lidí. Má pokračovat na sociálních sítích. Plachty by také mohly být umístěny na nemovitostech zájemců.

Možného zásahu do kampaně před volbami do Evropského parlamentu se mohli dopustit organizátoři billboardové akce Stydím se za svého premiéra, která cílí na šéfa ANO Andreje Babiše. Na jejich žádost to začne zkoumat Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí.

„Zatím máme neoficiální informaci, že bychom nemuseli být takzvanou třetí registrovanou stranou. Tedy subjektem, který zasahuje do eurokampaně,“ řekl majitel firmy Produkujeme a bývalý volební manažer TOP 09 Jaroslav Poláček, který akci organizuje. „Chceme ale písemné stanovisko úřadu,“ dodal.

Babiš má první úřady pro čtvrť v Letňanech, v rukou soukromníků může skončit i staroměstský palác

Kdyby dohledový orgán zjistil, že akce je součástí kampaně před evropskými volbami, organizátoři by ji podle Poláčka buď uzavřeli, anebo požádali o registraci třetí osoby. Ta musí mít transparentní účet a předkládat vyúčtování.

„Můj osobní názor je, že akce nenaplňuje definici volební kampaně. Úřad to ale prověří,“ uvedl jeho člen Jan Outlý s tím, že peněžní či jiná sankce by organizátorům hrozit neměla.

Český autoprůmysl čeká pád z vrcholu. Odvětví projde změnami, které nemusí všichni přežít


Billboardy byly rozmístěné po Česku v první polovině ledna, tedy ještě před vyhlášením termínu voleb prezidentem. Tím volební kampaň podle zákona oficiálně odstartovala. „Akce se nedotýká evropské tématiky, premiér Babiš nekandiduje,“ míní Outlý.

Poláček chce, aby akce pokračovala. Nyní vybírá peníze na facebookovou reklamu s frontmanem skupiny Portless Kryštofem Michalem a také na webové stránky stydimse.cz.
Zápisník Terezy Zavadilové: Česko a marketing

„Nikdo z nás nepopírá, že pan Babiš vyhrál volby, že máme politickou reprezentaci, kterou máme. S tím všichni žijeme každý den. To ale neznamená, že bychom k tomu měli mlčet. V demokracii o tom můžeme zpívat, křičet, nebo se zavěsit na billboard,“ prohlásil Michal.

Pozvání na kávu, které Babiš tlumočil účastníkům akce přes svá média, většina z nich odmítla. „Vyzval mě, abych všechny shromáždil a přijeli jsme za ním autobusem. Ale prakticky nikdo o to nestál,“ podotkl Poláček.

„Bojovat za Apple Store pro naše lidi.“ Spotřebitel tam ale iPhone výhodněji nenakoupí

V další fázi by nabídl lidem, aby si plachty, jejichž výrobu by zajistil, vylepovali na své domy nebo ploty. Zatímco jeden billboard stojí 4500 tisíce měsíčně, plachta necelou tisícikorunu. Zapojit by se tak mohlo mnohem více lidí.

Do billboardové akce se přihlásilo přes sto zájemců, každý zaplatil 4500 tisíce korun za měsíční pronájem jednoho billboardu. Dalších 40 tisíce stály grafické návrhy, tisk a distribuce, které uhradila Poláčkova firma. Přibližně 70 tisíc už vybrala na facebookovou reklamu a webové stránky.

Město duchů ve stylu Walta Disneyho. Podívejte se na nedokončený turecký realitní projekt
STAN zkusí sjednotit středopravicové strany


 

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!