Penta nechala u Masarykova nádraží vyrůst hipsterské trhy
Ve středu Prahy vznikl nový společenský mobilní prostor, takzvaný pop up market. Ten kombinuje gastronomické a kulturní zážitky s nakupováním. Provozovatelé centra Manifesto tak symbolicky zařadili české hlavní město po bok Londýna a Lisabonu, kde podobné koncepce úspěšně fungují.
Investiční skupina Penta propůjčila za symbolický nájem svůj rozvojový pozemek mezi Masarykovým nádražím a autobusovým terminálem Na Florenci neziskové organizaci reSite. Projektu vyšli vstříc i pražští zastupitelé. A tak po dvou letech příprav vzniklo během devíti dnů unikátní kulturně gastronomické pop-up centrum Manifesto.
Designový prostor tvoří 27 mobilních kontejnerů. „Projekt se nám líbil, tak jseme mu vyšli vstříc. Jinak s tím ale nemáme nic společného,“ uvedl při otevření spolumajitel Penty Marek Dospiva.
Kontejnerový projekt dává prostor modenímu designu i gastronomii. V jeho prostoru bude probíhat i hudební a filmová produkce.
„Nevím, kolikrát jsem slyšel o tom, že ten nápad je šílený. Nakonec se k němu ale klíčoví lidé jako majitel pozemku, pražští úředníci a další postavili příznivě,“ uvedl Martin Berry, který za nápadem stojí. Až pronájem vyprší a Penta zahájí výstavbu projektu Zahy Hadid, který okolí Masarykova nádraží dále zkulturní, má Berry připravený plán na přemístění celého konceptu na Prahu 6.