Pandemie nás naučila pracovat s digitálním bankovnictvím

Online půjčky, ilustrační foto

Online půjčky, ilustrační foto Zdroj: profimedia.cz

Ilustrační foto
Ilustrační snímek
3
Fotogalerie

Své každodenní finance spravuje 78 procent Čechů hlavně digitálně z mobilu nebo počítače. Epidemie koronaviru tento trend ještě zesílila. Digitální kanály během ní začalo používat až 10 procent Čechů. Plánují v tom pokračovat i nadále. To ukázala data průzkumu UniCredit Bank.

Na pobočky jsme nezanevřeli

Přesto všechno se ale stále rádi obracíme i na pobočky bank. Hlavně v případech, kdy potřebujeme radu nebo chceme pořídit komplexní produkty. 20 procent dotazovaných na ně bude nadále docházet pravidelně a kombinovat je tak s nově objevenými možnostmi mobilního a online bankovnictví. „Počet klientů na pobočkách kvůli omezením provozu klesl v dubnu o tří čtvrtiny, od konce května se ale lidé postupně vrací. Přicházejí především ti, kteří potřebují odbornou radu nebo řešit komplexnější produkty jako investice nebo hypotéky,“ říká Petr Plocek, tiskový mluvčí UniCredit Bank.

Jsme na špici

Ve využívání digitálních technologií jsme v popředí mezi evropskými klienty bank. „V bankovnictví epidemie tento fakt ještě více podtrhla, online bankovnictví nebo banku v mobilu si vyzkoušeli i ti, kteří byli doposud zvyklí spíše na osobní návštěvy poboček. Zájem se zvýšil napříč generacemi včetně nejstarších klientů, kteří se k digitálnímu bankovnictví zatím stavěli spíše rezervovaně,“ říká Petr Plocek, tiskový mluvčí UniCredit Bank.

Podle statistik UniCredit Bank za poslední měsíc vrostl meziročně počet aktivací mobilního Smart Bankingu o 12 procent. Česká republika patří navíc k prvním zemím, kde byl nový Smart Banking spuštěn.