Příběh zakladatele moderní sítě školních bister, co proměnil stravování dětí

Zdroj: Designex Food s.r.o.

Velké podnikatelské plány často vznikají nenápadně a mnohdy i jako zajímavý počin náhody. Podobně tomu bylo i u moderní sítě poboček ReFresh Bistro, kdy je jejich hlavním cílem vytvořit takové stravování, které bude pro děti zdravé, dostupné a lákavé. Kdo stojí za vznikem této unikátní značky a jaké jsou plány na expanzi do budoucna? To se dozvíte v tomto článku.

Jak vzniklo první ReFresh Bistro

Cesty podnikání jsou nevyzpytatelné, takže když Marku Lefflerovi přišla nabídka z jeho bývalé střední školy v Praze na vedení školního bistra, přemýšlení ani netrvalo příliš dlouho, protože každá výzva se počítá. Jak daleko toto rozhodnutí povede, však tehdy majitele sítě školních bister ani nenapadlo. Ze začátku byl vzhled školního bufetu stejný, jako na většině škol. Jednalo se o malé okénko v omezeném prostoru. Šedé barvy a omezená nabídka nebudila žádnou zvláštní pozornost, takže zde bylo opravdu co zlepšovat. První rok šlo především o marketingový projekt pro agenturu, kterou v té době Marek Leffler vlastnil. Později však pochopil, že školní bufety mohou být zajímavou příležitostí, jak rozjet další vlastní byznys.

Moderní byznys ve světě školních bister

V té době vlastnil Marek Leffler marketingovou agenturu, která měla mnoho zvučných klientů a dobře se jí dařilo. Jenže podnikání v marketingu je takové, že sami nic hmatatelného netvoříte, takže se objevily touhy pustit se do něčeho nového. A první školní bistro bylo skvělou inspirací, jak by se občerstvení ve školách dalo dělat jinak a lépe. A tak přišla snahu o změnu s cílem vytvořit nabídku na stravu pro žáky na mnoha školách v rámci země.

A protože rozvoj je mnohdy potřeba začít co možná nejdříve, hned v dalším roce přibral Marek Leffler 5 nových poboček na dalších školách v Praze a v okolí. S tím se pojilo i založení firmy s názvem Designex Food a sestavení manažerského týmu. A tehdy se projekt ReFresh Bistro rozjel naplno. Předností celého konceptu je především odlišnost, kdy se snaží vytvářet takové školní bufety, které budou splňovat nároky na stravování a přinesou žákům a studentům zlepšení celého zázemí. Jenže čistě zdravá strava tolik nefrčí, takže je potřeba vymýšlet cesty, jak udělat oblíbená jídla zdravější.

Designex Food s.r.o.

Zájem o zdravou stravu není mezi dětmi takový

Sám majitel sítě bister Marek Leffler říká, že jim ředitelé škol nevěřili, že skutečně dokážou přetvořit nevábná okénka v populární občerstvení. S každou další otevřenou pobočkou je však stále více jasné, že tento koncept skutečně funguje a daří se mu.

Zajímavé je však to, že zdravá strava rozhodně není mezi studenty volbou číslo jedna. Z původně šlechetného plánu připravit takovou skladbu nabídky, aby zahrnovala především ovoce, zeleninu a další zdravé potraviny, nakonec vznikl koncept, který kombinuje oblíbené sušenky, toasty a bagety, ale snaží se je nabízet ve zdravější podobě. Důraz je kladen na kvalitu, čerstvost a vylepšené složení. Studenti si přirozeně vybírají kvalitnější zboží. Postupně navíc plánují zařadit do nabídky bister i vlastní jogurty nebo čerstvé bagety, kde budou smažené kousky vyměněny za zdravější pečené maso.

Růst sítě školních bister zdaleka nezastavuje

Díky moderním technologiím a neustálému rozšiřování nabídky, které je i jednodušší vzhledem k většímu množství poboček, se dá tušit, že aktuální počet 35 poboček ReFresh bistra zdaleka není konečný. Plán je rozrůst se každý rok o 10 až 15 nových poboček. Což opět přinese možnost využívat nové dodavatele a navázat další spolupráce, které rozvoji jenom pomohou. Z malého projektu se tak poměrně rychle stal velký koncept.