Fuxa chce ovládnout BigBoard. Nabízí miliardu za většinu
Reklamní obr BigBoard může změnit majitele. Menšinový akcionář a předseda představenstva společnosti Richard Fuxa oznámil, že chce odkoupit většinový podíl ve firmě od slovenské JOJ Media House. Nabízí za něj miliardu korun. O firmu má zájem také společnost BB Global napojená na skupinu J&T. Transakci posuzoval antimonopolní úřad.
BigBoard je největším českým poskytovatelem venkovních reklamních ploch. Fuxa firmu vede od roku 2012 a v té době měla podíl na trhu zhruba 15 procent. Dnes je to podle něj až 74 procent. „Stalo se tak díky akvizicím velkých konkurentů News Outdoor a Outdoor akzent i růstu v dopravní reklamě a na městském mobiliáři,“ uvedl Fuxa.
Fuxa svou nabídku zdůvodňuje nejen cenou, ale i znalostí firmy. „Vždy jsem věřil v budoucnost venkovní reklamy. Jde o neodmyslitelnou součást moderního světa,“ dodal.
BigBoard v minulosti koupil majoritu ve společnosti Railreklam, která se zaměřuje na reklamu na železniční infrastruktuře. V Praze firma získala kontrakty na reklamu v metru, tramvajích, autobusech i na přístřešcích MHD. Tyto zakázky podle firmy přinášejí městu a jeho dopravnímu podniku stovky milionů korun ročně.
BigBoard je aktivní také v mediální oblasti. Většinově ovládá televizi Praha TV, provozuje web Flowee a zpravodajský portál PrahaIN.
Původním kupcem měla být společnost BB Global ovládaná Dušanem Palcrem ze skupiny J&T. Transakci ale pozastavilo řízení u Úlřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a nesouhlasí s ní také pražský dopravní podnik. Ten podle dřívějších informací odmítl udělit souhlas se změnou akcionářské struktury, který je podle smluvních podmínek potřebný.
Podle účetní uzávěrky BigBoardu za rok 2023 dosáhly tržby společnosti 1,7 miliardy korun. Firma vykázala zisk po zdanění ve výši 35,3 milionu korun, zatímco o rok dříve skončila ve ztrátě 9,3 milionu.