Co nejčastěji řeší spotřebitelé? Energetické aukce a problémy s reklamacemi | E15.cz

Co nejčastěji řeší spotřebitelé? Energetické aukce a problémy s reklamacemi

Energošmejdy koronavirus nezastavil, ilustrační foto
Energošmejdy koronavirus nezastavil, ilustrační foto
• 
ZDROJ: Profimedia

Romana Rybová

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Nejčastěji se spotřebitelé na odborníky obracejí s problémy při reklamaci zboží a služeb. Dle dTestu dost často není spotřebitelům vydán reklamační protokol, není dodržena třicetidenní lhůta k vyřízení reklamace nebo neuznání odstoupení od smlouvy ze strany obchodníka.

V loňském roce se díky současné situaci množily i dotazy z oblasti cestovního ruchu. Spotřebitelé totiž nevěděli, jak to bude probíhat, pokud se jejich zájezd neuskuteční. Dále také jak je to v případě storna zájezdu.

Problém nevyřešil ani zákon, který umožnil kancelářím, aby vydávaly vouchery místo vracení peněz. Problematika voucherů pak patřila vedle reklamací mezi nejčastější stížnosti. V této oblasti nešlo ale jen o zrušené zájezdy, problémy s vracením peněz a vystavováním voucherů byly i v případě zrušené letenky či neuskutečněné kulturní akce.

Problémy s e-shopy

Společnost registruje také růst stížností na chování e-shopů. A v neposlední řadě na společnosti organizující pochybné energetické aukce.

„Spotřebitelé byli kráceni nejen na svých právech, ale každému jednomu z nich vznikla i finanční škoda ve výši stovek až tisíců korun. Právě v těchto případech by byl vhodný postup prostřednictvím hromadného řízení, aby se spotřebitelé mohli spojit a zajistit spravedlivou kompenzaci. Jenže návrh zákona o hromadném řízení stále čeká na projednání v Poslanecké sněmovně,“ uvádí dTest.

Autor: Romana Rybová

Mzdová kalkulačka