Slevy nás berou, ale některé věci nám na nich vadí
Ve slevě někdy nakupuje 96 procent Čechů. I když máme kartičky z nejrůznějších obchodů, když dojde na věc, zjistíme, že nám v peněžence konkrétní kartička chybí.
Věrnostní kartičku nějakého obchodníka vlastní 80 procent lidí, 60 procent využívá jednorázové slevové kupony. S uplatňováním slev ale nejsme vždy spokojeni. Vadí nám, že u sebe musíme nosit kartičky obchodníků, dále pak to, že si o slevu musíme říct, protože na to zapomínáme. Vyplynulo to z průzkumu Air Bank.
O slevy tak můžeme přijít
O slevy přicházíme díky tomu, že kartičku zapomeneme, nebo kvůli cizí chybě. Kartičku někdy zapomnělo 75 procent z nás. 70 procent si naopak o slevu neřeklo. Podle průzkumu je totiž více než třetině lidí nepříjemné si o slevu říkat před pokladní a ostatními nakupujícími. Třetina lidí zase uvedla, že se dostali do situace, kdy pracovníci obchodu neuměli slevu vůbec uplatnit. Více než polovině dotázaných rovněž vadí, že jsou některé věrnostní karty zpoplatněné, a za slevu tak vlastně ještě platí.
„Když začalo být věrnostních kartiček tolik, že se do jedné peněženky ani nevešly, začali si lidé údaje z plastové karty ukládat do svého chytrého telefonu. Novým trendem poslední doby je pak kartičku vynechat úplně a slevu od různých obchodníků mít zakomponovanou přímo v aplikaci,“ říká Tomáš Veselý, vedoucí Oddělení každodenních služeb Air Bank.
Vrácená procenta jako forma slevy
Tuto situaci se snaží řešit i banky a některé umožňují zlevnění nákupů. A to právě prostřednictvím mobilní aplikace. Sleva může mít podobu cash backu. Což je navrácení určitého procenta z nákupu zpět na váš bankovní účet. Opravdová úspora na ceně za zboží či služby je pro nás atraktivnější než jiné druhy odměn. 42 procent dotázaných totiž vadí, že místo slevy u některých obchodníků dostávají jen věrnostní body. Nějaký slevový program spojený s bankovní platební kartou pak využívá každý pátý Čech.