Méně kufrů, více kabelek. Tak se koronakrize podepsala na výrobě cestovních zavazadel

Samsonite je světovým lídrem v oblasti cestovních zavazadel.

Samsonite je světovým lídrem v oblasti cestovních zavazadel. Zdroj: reuters

Firma musé kvůli mizivému počtu cestujících změnit sortiment. Od cestovních kufrů se přesouvá ke kabelkám a batohům.
Nabídka dárků od Samsonite
Samsung a Samsonite pracují na chytrém zavazadle
4
Fotogalerie

Americká společnost Samsonite, světový lídr v oblasti cestovních zavazadel, musí kvůli koronakrizi měnit sortiment obdobně jako další firmy z oboru. Znamená to přesun k výrobě a prodeji outdoorových batohů či kabelek namísto cestovních kufrů, jak uvedla agentura Bloomberg.

Po cestovních kufrech a dalším příslušenství spojeným s cestováním je teď mizivá poptávka. Společnost Samsonite, která se od počátku soustředí na výrobu a prodej cestovních zavazadel, musela svou obchodní strategii a celý sortiment přizpůsobit. Změna spočívá v přesunu od výroby a prodeje cestovních kufrů a dalších zavazadel k outdoorovým batohům a kabelkám.

Společnost Samsonite, která sídlící v Mansfieldu ve státě Massachusetts zároveň čelí nejhoršímu roku od uvedení na burzu v Hongkongu v roce 2011. Majitel značky, jenž vlastní i brandy Tumi nebo American Tourister, zaznamenal za letošních prvních devět měsíců pokles tržeb o 58 procent. Hodnota jeho akcií klesla o 28 procent.

Stejně jako ostatní světové firmy se ani Samsonite nevyhnul propouštění. „Museli jsme propouštět stejně jako jiné firmy, což nás samozřejmě mrzí, ale v současné chvíli je pro nás prioritou zachránit firmu a postarat se o to, aby koronakrizi přežila,” poznamenal manažer firmy Paul Melkebeke.

Zatímco Samsonitu se tržby meziročně propadly o 67 procent, firmy Gregory, Speck nebo eBags, které se rovněž zaměřují na prodej cestovních zavazadel, zaznamenaly pokles průměrně o „pouhých“ 27 procent. 

Mezi ryze české značky s batohy patří firma Playbag, která taktéž začala sortiment upravovat. Jako mnozí další začala sázet na „značkové“ roušky a popruhy, na které si lze roušku připevnit. Firmy se tak snaží doplňovat sortiment novými produkty, kterými se snaží alespoň částečně zahojit ty nejhlubší finanční rány, které které během koronakrize utrpěly.